Archief
Artikelen

Er gebeurt op dit moment van alles in de wereld, zoals Brexit en de gevolgen, de samentrekking van NATO-troepen langs de grens met Rusland, de terroristische aanslag op het vliegveld van Istanboel en de excuus-brief van Erdogan aan Poetin, maar er gebeurt ook nogal wat NIET. Baybasin wordt NIET vrijgelaten en Demmink wordt NIET vervolgd. Als hoge bomen door het OM uit de wind worden gehouden, leven we niet langer in een rechtsstaat! Nederland is nu openlijk een pedocratie, al is er een lichtpuntje: Het Gerechtshof De Haag moet het besluit van het OM nog goedkeuren en deze zitting zou OPENBAAR zijn.

Het bericht van het OM: OM wil afzien van vervolging Demmink begint als volgt:

Het Openbaar Ministerie (OM) wil afzien van verdere vervolging van voormalig ambtenaar mr. J. Demmink. Het strafrechtelijk onderzoek tegen hem heeft, behalve eerder gedane aangiften, geen bewijs opgeleverd voor betrokkenheid bij strafbare feiten. Het OM heeft het Gerechtshof Den Haag vandaag verzocht in deze beslissing te bewilligen.

Naar aanleiding van een uitspraak van het gerechtshof begon het OM in februari 2014 een strafrechtelijk onderzoek naar de betrokkenheid van Demmink bij verkrachting in de jaren 1995-1997 van twee – destijds – minderjarige jongens in Turkije. Dit onderzoek is uitgevoerd door de Rijksrecherche.

Op verzoek van het OM opende in 2014 ook de rechter-commissaris bij de rechtbank Den Haag een onderzoek. De rechter-commissaris heeft een uitvoerig onderzoek gedaan door getuigen te horen en documenten te laten onderzoeken. Ook is Demmink door de rechter-commissaris verhoord.

Wij willen dan weten welke getuigen en welke documenten. De antwoorden van Joris D. op de vragen van de rechter-commissaris laten zich gemakkelijk raden: nee, nee, nee, nee, nee. En oud-minister Opstelten weet er alles van! Niet waar, minister Van der Steur? Want ons kent ons.

Ivo Opstelten over Demmink: “zal niks aangetoond worden”

Gepubliceerd op 23 sep. 2013

Over het “grondige” onderzoek in Turkije zegt het OM:

Aan Turkije zijn meerdere rechtshulpverzoeken gedaan, waaronder het horen van de door het Hof genoemde getuigen. De rechter-commissaris en de officier van justitie zijn in 2014 en 2015 ook meerdere keren zelf naar Turkije geweest om de rechtshulpverzoeken toe te lichten. Alle inspanningen van de Nederlands autoriteiten ten spijt konden de onderzoekshandelingen in Turkije niet worden uitgevoerd. Turkije heeft aangegeven dat de Turkse wetgeving daaraan in de weg staat.

In het strafrechtelijk onderzoek is geen bevestiging gevonden van de eerder gedane aangiften. De conclusie van het OM luidt dat het minutieus uitgevoerde onderzoek geen enkel belastend materiaal heeft opgeleverd voor betrokkenheid van Demmink bij de beweerdelijke verkrachtingen.

Weliswaar is er een minutieus uitgevoerd onderzoek, maar de slachtoffers in Turkije konden niet worden gehoord door de onderzoeksrechter Yolande Wijnnobel, omdat “de Turkse wetgeving daaraan in de weg staat”. Men beroept zich dan op het feit dat in Turkije aanranding en verkrachting van kinderen in 10 jaar tijd verjaart en dat het delict in 1995 of 1996 plaats vond. Het recht van de slachtoffers om te getuigen in een Nederlandse strafzaak zou dan kennelijk ook verjaard zijn. Volgens mij is dat juridische ONZIN, mevrouw Wijnnobel! Let ook op het volgende, want weliswaar LIEGT Joris D. onder ede dat hij sinds 1980 niet in Turkije is geweest, maar hoewel vast staat dat hij op 20 juli 1996 Turkije is ingereisd, komt men nu met de smoes dat hij daar slechts een dagjesmens was! Hij heeft in Istanboel even een Turkse koffie gedronken en had heus geen tijd om jongens te verkrachten… Vluggertje, iemand?

De belangrijkste bevinding uit het onderzoek van de rechter-commissaris en de Rijksrecherche is dat Demmink in de jaren 1995, 1996 en 1997 niet meerdere dagen achtereen aansluitend in Turkije is geweest. Op basis van alle onderzoeksgegevens trekt het OM de conclusie dat de feiten waarvan aangifte is gedaan niet door Demmink zijn gepleegd.

De reactie van mr. Adèle van der Plas, de advocaat van de twee Turkse mannen Mustafa Y. en Osman B. die aangifte hebben gedaan tegen Joris D. wegens verkrachting van hen op jonge leeftijd, staat in een artikel van Chris Klomp & Koen Voskuil in het AD:

,,Deze uitkomst is zeer teleurstellend. Getuigen die ik heb aangeboden sinds 2008 zijn nog steeds niet gehoord. Dan houdt het op. Ik denk dat de rechter-commissaris zeker haar best heeft gedaan. Maar het poortje naar Turkije was dichtgemetseld.” Van der Plas zegt nog niets van het onderzoek zelf te hebben ingezien. ,,Ik ben er al die tijd buiten gehouden. Ik ben heel nieuwsgierig naar het dossier. Volgende week hoor ik meer.”

Doofpot
De advocate zegt er vanuit te gaan dat de zaak in de doofpot wordt gehouden. ,,De rechterlijke macht wordt in feite geschoffeerd. Het onderzoek is geweigerd op Turks-Nederlands politiek niveau. Dat dit heel slim gespeeld is, is wel duidelijk. Ik heb twee cliënten die deze man zeggen te hebben herkend. We wilden de zaak daarom tot op de bodem uitgezocht hebben. Dat is niet gebeurd en daar houd ik een vieze smaak van in mijn mond.”

Lees in dit verband ook De Demmink Doofpot: Demmink vervolgen? OM had er geen zin in, heeft er geen zin in, en krijgt er geen zin in.

Adèle van der Plas, advocaat van twee Turkse mannen die aangifte tegen Demmink hebben gedaan wegens verkrachting in hun jeugd, heeft er ‘een vieze smaak van in de mond’ omdat grondig onderzoek volgens haar nooit van de grond is gekomen. Zij spreekt van een ‘witwasactie’: “Ik wil dat er goed onderzoek gedaan wordt naar de klachten van mijn cliënten. Geen enkele van de getuigen die ik heb aangereikt, is gehoord. Twee zijn inmiddels overleden.” Martin de Witte, advocaat van voormalig prostitué Bart van Well die eveneens heeft verklaard als minderjarige seksuele handelingen met Demmink te hebben ondergaan, noemt de beslissing van het OM ook onbegrijpelijk: “Rechercheurs hebben onder ede verklaard dat Demmink verdachte was, hij zou worden geobserveerd en getapt. Toen verdachte, maar nu niet?”.

Het bericht van het OM eindigt als volgt:

Het OM heeft het gerechtshof gevraagd het bewilligingsverzoek in het openbaar te behandelen. Dit heeft te maken met het bijzondere karakter van de zaak. Een van de redenen van het gerechtshof om nog eens onderzoek te doen was dat de beschuldigingen tegen Demmink al jarenlang in de media opdoemen. Het OM vindt daarom dat de verdere procedure bij het gerechtshof er bij gebaat is als deze in de openbaarheid plaatsvindt.

De beschuldigingen tegen Demmink doemen niet alleen op in de media, ze circuleren al jaren in homo-kringen en onder jonge prostitués, zeg maar de kind-slachtoffers, waaronder Bart van Well en Frank Leenders, die in 2003 aangifte deed tegen Demmink, waarna hij zelf werd vervolgd wegens het doen van een valse aangifte! Uit de Bart van Well verhoren bleek dat Demmink in 1997 wel degelijk onder vuur lag tijdens het Rolodex-onderzoek naar seksueel misbruik van kinderen.

NOS: Oud rechercheurs getuigen in Demmink zaak

Gepubliceerd op 22 apr. 2016

Oud rechercheur Leen de Koter over Demmink en het Rolodex onderzoek.

In januari is er in de 2e Kamer een hoorzitting geweest over de pedo-netwerken in Nederland. Vervolgens gebeurde er minder dan niets. Iedereen weet het, maar men ontkent het. Let op het einde van dit filmpje even op de naam die wordt genoemd door Bart van Well. Pedoseksuele verkrachters komen in de beste kringen voor!

Kamervragen pedonetwerk duurt 14 minuten.

Gepubliceerd op 13 jan. 2016

Share and Enjoy:
  • NuJIJ
  • Twitter
  • Facebook
  • Hyves
  • RSS
  • email

28 Reacties op “Demmink gaat weer vrijuit, Baybasin nog niet”

  • mr.drs.Bou:

    Ingekomen per e-mail:

    Wim de Bruin (woordvoerder landelijk Parket Rotterdam en collega van ‘onderzoeker’ Evert Harderwijk) zegt in een telefoongesprek met Erik Donk op donderdag 30 juni 2016 : ‘volgens Turkije waren de feiten in Turkije zelf verjaard en om die reden kon Turkije niet meewerken.’

    JDTV Afl.63 – De Demmink Doofpot Deel 14

    Gepubliceerd op 30 jun. 2016

    Een kort gesprek met de persvoorlichter van het landelijk parket over het besluit om Joris Demmink niet te vervolgen voor kindermisbruik in Turkije.

  • mr.drs.Bou:

    Ik kwam zelf nog een linke link tegen. Het gaat over de Wikipedia over Joris D. waarin steeds gegevens verdwijnen. Joep Zander heeft de oude Wikipedia bewaard:
    https://joepzander.wordpress.com/joris-demmink-op-een-rijtje/

  • mr.drs.Bou:

    Demmink heeft trouwens nog veel meer op zijn kerfstok! In dit oudere artikel op BOUblog staat een overzicht:
    De groeiende stapel Demmink-zaken
    Ik vraag me af of iemand ook aangifte kan doen tegen Joris D. wegens zijn ongeoorloofde bemoeienis met deze zaken en zijn wanbeleid op Justitie!

  • mr.drs.Bou:

    Een oud, maar verontrustend bericht op JDTV, met dank aan Donkey! 🙂

    Liegt Pieter-Jaap Aalbersberg?

    vrijdag 7 maart 2014

    Pieter-Jaap Aalbersberg heeft niets te maken gehad met het onderzoek naar pedofiele topambtenaren. Dat zegt hij donderdag in het AT5-programma Het Verhoor.

    Liegt de baas van de politie in Amsterdam? Is deze korpschef dezelfde persoon, als degene die op 18 September 1998 namens de CRI deelnam aan deze bijeenkomst? ‘Ook de vaak gehoorde namen Holthuis, Vrakking, en Demmink worden in een rapport van deze bijeenkomst vermeld.

    Zoals hierboven te zien is, is hij naar eigen zeggen al in 1996 vertrokken bij de CRI. Of zou er na het vertrek van P.J.Aalbersberg, ook nog een P.Aalbersberg bij de CRI gewerkt hebben? Dat zou dan toch heel opmerkelijk zijn!…Dat moeten ze toch vast wel kunnen uitzoeken bij de politie!

    Zie ook de video’s!

    Overigens ben ik van mening dat Joris D. nu eens eindelijk strafrechtelijk moet worden vervolgd!

  • Ik zelf heb ervaren hoe smerig en corrupt het Openbaar Ministerie is.. Nergens maar dan ook nergens vind je groter schorem. Zoek in achterbuurten of bijvoorbeeld bij de Maffia,nergens is het zo erg gesteld als bij het Openbaar Ministerie. Al deze mensen( beesten ) worden in naam van onze Koning beëdigt.
    Ik weet niet wie zich zou moeten schamen. Ik betreur het dat wij Nederlanders zulke leiders hebben. Wanneer dat weet ik niet, maar eens zal een soort revolutie
    uitbreken, en dan is het natuurlijk allemaal de schuld van het volk, volgens de corrupte leiders. Ik heb nu al medelijden met vooral de nabestaanden van de slachtoffers die zullen gaan vallen. MET DANK AAN ONZE LEIDERS.

    • mr.drs.Bou:

      Beste Klomp,
      Dank je wel voor je reactie en ik ben even naar je website gegaan. Je hebt helemaal gelijk, behalve wanneer je zegt:

      Het is niet te geloven wat de overheid in deze drie zaken gedaan heeft. Hier zitten geen mensen achter, maar beesten. Zo kan er een eindeloze lijst samengesteld worden met de meest misselijkmakende praktijken van de overheid. Boven elke gerechtelijke uitspraak of arrest staat met grote letters

      “IN NAAM DES KONINGS!”

      Hoe is het mogelijk . Hij zal toch weten wat er gebeurd. Ik begrijp dit niet.

      Volgens mij begrijp je het best!

      • Beste Bou,
        Natuurlijk begrijp ik het goed. Door dit zo op te schijven wil ik de mensen meer aan het denken zetten. Ik noem het ongedierte ( ratten ) die besteden moeten worden. Het zijn ziekteverspreiders (beeldspraak) die veel ellende ,geestelijk zieke en zelfdoding op hun geweten hebben. Op mijn manier wil ik met de pen bijdragen aan een betere samenleving. Ook begrijp ik dat het moeilijk is, omdat de tegenstanders vrijelijk misdrijven kunnen plegen omdat ze zelf de macht hebben om te beslissen wie er wel en niet bestraft gaat worden.

  • yvonne:

    Demmink: too big to fail

    In tegenstelling tot datgene wat de grote mediakanalen naar buiten brengen gaat het in de Demmink-zaak daarom helemaal niet om het misbruik van een handjevol tienerjongens. Demmink is betrokken bij iets veel en veel groters, iets veel en veel smerigers waar duizenden kinderen, zelfs peuters en baby’s, als ook vele politici en topambtenaren bij betrokken zijn. Let wel, ik wil hier niet insinueren dat Demmink zelf duizenden kinderen misbruikt heeft, maar indirect is hij wel betrokken bij een internationaal pedonetwerk en porno-industrie waarbij jonge kinderen op een duizelingwekkend grote schaal misbruikt worden.

    Juist vanwege zijn voormalige functie als topambtenaar van Justitie heeft hij een sleutelrol gespeeld om de politieke top, inclusief het Koningshuis, te beschermen voor rechtsvervolging. Alle betrokkenen, waaronder ministers, de hoogste bazen van het leger en politie, hoge rechters, noem maar op, wisten dat ze nooit vervolgd zouden worden vanwege de schimmige praktijken, waarbij degenen op topposities betrokken waren geraakt. Het was om die reden dat Ivo Opstelten zijn befaamde uitspraak deed: “Het was niks, het is niks en het wordt niks”,

    En dan hebben we het nog niet eens over de heroïne-handel van Nederland en Turkije gehad, waar het KH van profiteert…….vandaar dat klokkenluider Baybasin levenslang opgesloten moest worden!

    • mr.drs.Bou:

      Dank je wel, Yvonne! Ik heb je reactie geredigeerd, maar dat artikel van Ella ster is het lezen waard! Het begint zo:

      Het OM ziet af van strafvervolging omdat: “het strafrechtelijk onderzoek geen bewijs heeft opgeleverd voor betrokkenheid bij strafbare feiten.” Ondanks het feit dat er verschillende getuigen zijn die aangifte hebben gedaan, ondanks het feit dat Demmink meineed heeft gepleegd en in 1996 wel degelijk in Turkije is geweest. Het is voor de gewone man niet meer te begrijpen. Hoe kan het toch dat deze man voortdurend de wind uit de zeilen wordt gehouden?

      En dan:

      Daarbij moeten we het gerechtelijk vooronderzoek zien als een inventarisatieproces, waarbij het Demmink-kamp in kaart kon brengen welke bewijzen en getuigenverklaringen tijdens een strafproces zouden worden ingebracht. En alles wijst erop dat er inderdaad spectaculaire dingen naar boven dreigden te komen die tegen Demmink zouden pleiten. Zo verklaarde Marcel Vervloesem dat zijn werkgroep Morkhoven in het bezit is van een serie videobanden waarop Demmink, Prins Claus, en Salomonson (de hofadvocaat van de Koninklijke familie) te zien zijn op de boot Apollo. Op deze boot Apollo werden duizenden kinderen misbruikt die daarna regelmatig van de aardbodem verdwenen. Volgens Vervloesem is de Apollo verweven met de Zandvoortzaak waarbij volgens zijn zeggen honderdduizend kinderen misbruikt zijn.

      Dit is niet helemaal waar. Op de boot zijn kinderen verdwenen, maar geen duizenden! Op de Apollotapes werden wel beelden aangetroffen van duizenden kinderen, maar dat is iets anders. Kortom: kritisch lezen!

      Maar een goed begin is het halve werk. Hoort, Twitter het voort!!! Ella Ster is rising!!!

  • Myra:

    Sorry maar ik kan nergens anders reageren 🙂
    http://revolutionaironline.com/breaking-morkhoven-brengt-joris-demmink-naar-europa/
    Het is werkelijk niet te geloven wat een nieuwe onnozele belofte. Tijd rekken. Morkhoven lijdt aan grootheidswaanzin. Is geen partij in de zaak met de Turkse slachtoffers. De kans om het beeldmateriaal te overhandigen is ook in deze zaak al lang verstreken.

    • mr.drs.Bou:

      Myra, dit staat op de site van Micha Kat, maar heb je enig idee waar die tekst oorspronkelijk vandaan komt? Ik zie geen enkele link naar Morkhoven of Marcel Vervloesem. Ook op Facebook kan ik deze tekst niet vinden.
      Wat ik me wel afvraag: Wat zou er gebeuren als Morkhoven het materiaal aan mr. Adèle geeft? Heeft zij er ooit om gevraagd? Want als het inderdaad bestaat, dan kan zij er wellicht iets mee doen.
      Verder zag ik dat je op Twitter een link heb geplaatst naar de Bakker Schut website:
      http://www.bs-foundation.nl/turkse-slachtoffers-vragen-het-hof-demmink-te-vervolgen/ Dank je wel! Belangrijk artikel uit oktober 2012 is nu weer hoogst actueel!

  • yvonne:

    http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=10844:in-den-haag-denkt-men-dat-het-volk-bestaat-uit-totale-imbecielen&catid=9:binnenland&Itemid=22

    Nederland houdt de Koerd Baybasin op verzoek van Turkije netjes in de cel en Turkije weigert, uiteraard op verzoek van Nederland, alle medewerking bij een onderzoek naar Pedo Joris.

    Wanneer stoppen ze in Den Haag nu eindelijk met eens met te doen alsof de Nederlandse bevolking louter bestaat uit volkomen idioten?

    Misschien komen ze er nog even mee weg, maar dit wat ze nu gedaan hebben, zal ze opbreken. Er komt een moment dat de kritieke massa is bereikt als het gaat om het aantal mensen dat het niet langer meer accepteert. Dat met onze belastingcenten kinderen worden misbruikt, verkracht en vermoord, onschuldigen in cellen wegkwijnen en ouderen met vieze poepluiers weg liggen te rotten in bejaardenhuizen omdat er “geen geld” zou zijn!

    En ik hoop dat dat zeer snel gebeurt……….

  • mr.drs.Bou:

    Misbruikzaak tegen Joris Demmink nog niet ten einde

    Het Openbaar Ministerie maakte gisteren bekend niets te zien in de vervolging van oud top-ambtenaar Joris Demmink voor seksueel misbruik van jongens. Er is volgens het OM ‘geen enkel bewijs’ gevonden. Hiermee is de zaak tegen Demmink echter nog niet definitief over. Het moet nog blijken of een rechtszaak nu definitief van de baan is.

    Sepot
    Nu dat extra onderzoek volgens het OM niets heeft opgeleverd, moet de aanklager weer terug naar het gerechtshof om de beslissing tot seponeren (stopzetten van vervolging) voor te leggen. De uiteindelijke beslissing over het al dan niet vervolgen van Demmink is nu dan ook aan het gerechtshof in Den Haag. De verwachting is dat dit zeker nog enkele maanden zal duren.

    Het OM wil deze procedure in ieder geval in het openbaar voeren om alle schijn van achterkamertjespolitiek te voorkomen. Het is de vraag of Joris Demmink daar aan mee zal werken, een dergelijk verzoek zal normaal gesproken namelijk praktisch altijd achter gesloten deuren worden behandeld.

    Als het gerechtshof het OM dwingt om een rechtszaak te beginnen, dan is de verwachting dat de officier van justitie om een vrijspraak zal vragen. Dit omdat de aanklager zelf immers de overtuiging niet heeft dat Demmink iets heeft misdaan. Als de rechtbank vervolgens tot een vrijspraak komt, zal de weg naar een hoger beroep afgesneden zijn. De verdachte en de aanklager zullen dan immers allebei geen belang hebben bij een gang naar de hogere rechter. Dan stopt de zaak tegen Demmink. Alleen het opduiken van nieuw bewijs (een novum) kan een zaak weer nieuw leven in blazen.

  • StekelDier:

    Bericht Morkhoven

    O.M. wil Demmink niet meer vervolgen .
    Weg naar het Europees Hof komt open te liggen .

    Zij die dachten dat Morkhoven sliep en gewoonweg bleef toekijken hebben zich ernstig vergist. Morkhoven sleutelde al maanden aan de formule om de slachtoffers op het gepaste moment naar het Europees Hof te loodsen .
    Morkhoven had immers het scenario van het O.M. al voorzien en er zich op voorbereid. Het was enkel afwachten tot het O.M. de lang verwachte fout zou maken .
    Gezien het O.M. reeds een beslissing nam en dit in de media is verspreid heeft het zich in een moeilijke positie geplaatst.Het Europees Verdrag dat door Nederland is erkend garandeerd immers een eerlijk proces.
    Door reeds een beslissing te nemen dit nog voor de getuigen verhoren zijn afgerond is een teken dat het niet om een eerlijk proces betreft. Dit wordt verzwaard door het feit dat Demmink topfiguur binnen Justitie was en minstens de schijn is opgewekt dat hij omwillle van zijn status een voorkeursbehandeling geniet door hem buiten vervolging te stellen, nog voor het juridisch geschil is afgerond. Daarboven op is er de Turkse kwestie waarbij men weigerde om het dossier aan Nederland over te dragen zodat de rechtsgang is belemmerd en de tenlaste gelegde feiten die tevens door de Demmink getuigen worden aangehaald , door onwil en gebrek van de Nederlandse staat niet kunnen worden voorgelegd aan de zetelende Magistratuur.
    Om gebruik te kunnen maken van het Europees Recht moeten de slachtoffers eerst alle middelen in eigen land hebben aangewend. De weg naar het Europees Hof komt steeds sneller nabij. Of Morkhoven op die procedure wacht om het materiaal over te hevelen wil het nog niet kwijt. Er wordt gewerkt aldus de Werkgroep. De strijd rond Demmink is nog maar pas begonnen.

    Dit bericht staat op de FB-pagina van Marcel Vervloesem en ook op die van de Werkgroep Morkhoven.

    Ik ontkom niet aan de indruk dat hier een aantal (rechts)zaken door elkaar worden gehaald. Ik vraag mij verder af of indien dit waar is en men de slachtoffers inderdaad naar het Europese Hof wil “loodsen”, of dit proces door een ervaren en betrouwbare advocaat begeleidt wordt. Is dat Adèle v.d. Plas of iemand anders?
    Wat moet ik opmaken uit de zin “Of Morkhoven op die procedure wacht om het materiaal over te hevelen wil het nog niet kwijt.” ?
    Het komt op mij over als een afleidingsmanoeuvre voor de vierde en laatste “openbaring” van de werkgroep, die vrees ik eeuwig op zich zal laten wachten.

    • mr.drs.Bou:

      AHA! Dank je wel, Stekeldier! Inderdaad is Marcel zelf de bron.
      https://www.facebook.com/groups/200250393321072/
      Je moet alleen iets openklappen en dat had ik niet door. Kijk, nu ik de bron weet, kunnen we het er over hebben.
      Marcel DREIGT nog steeds om het dossier openbaar te maken. Hij zegt alleen niet wanneer. Marcel heeft wel gelijk, dat in Nederland eerst alle rechtsmiddelen uitgeput moeten zijn, voor men zich kan wenden tot het Europese Hof. Dat is dus altijd een hele lange weg. Volgens Vervloesem heeft het OM nu eindelijk de fout gemaakt waardoor de weg naar het EHRM openstaat, maar dat is voorbarig. Het Hof Den Haag moet nog beslissen of het sepot geldig is. Dat zal dan wel september worden! Pas als ook het Hof Den Haag meegaat in het sepot, staat de weg naar het EHRM open.
      En al die tijd zit Baybasin in de gevangenis en het is daar niet leuk, maar dodelijk vervelend en lawaaiig en benauwd! Van ’s avonds 5 tot ’s morgens 8 alleen op je cel van 2 x 3 meter. In een vreemd land, waarvan je de taal niet spreekt.
      “Of Morkhoven op die procedure wacht om het materiaal over te hevelen wil het nog niet kwijt.” Dat roept inderdaad vragen op. Aan wie wil Morkhoven het materiaal overhevelen? Mijn voorstel is: aan mr. Adèle! Maar erg duidelijk is Marcel daar niet over en mr. Adèle zwijgt.

  • Myra:

    Morkhoven heeft echt geen idee waar het over gaat. Dit is mij al eerder opgevallen. Op Facebook is geen enkele vraag mogelijk want zij voelen de bui al hangen. Wat is er aan de hand? Het niet vervolgen Demmink gaat over de Turkse zaak van de twee jongetjes. Het onderzoek is weliswaar breder getrokken maar dit is waar het om gaat. Morkhoven kent deze slachtoffers niet en is geen partij in deze zaak. Ondanks herhaaldelijke beloftes is het bewijsmateriaal in de vorm van beeld nooit door Morkhoven overgedragen aan de advocaat in deze zaak, mevrouw van der Plas. Dat Morkhoven nu dit bericht naar buiten brengt is totale onzin. Misschien dat Morkhoven met Bart van Well naar het Europese hof kan gaan maar ook dat betwijfel ik om die zaak geen strafrechtelijk zaak is maar louter een getuigenverhoor om te kijken of een letselschadezaak voor Bart van Well uberhaupt zin heeft. Zonder de bewijzen heeft dat natuurlijk geen zin. Bart heeft namelijk ook de banden van Morkhoven nooit gezien. Kortom, wat een kolder bericht van Morkhoven! Het was handig geweest als met deze actie iedereen weer voor de komende vijf jaar stil zou zijn want zo lang kan een zaak voor het Europese hof duren. Helaas pindakaas.

    • mr.drs.Bou:

      Myra, hier nog even de link naar het bericht:
      https://www.facebook.com/marcel.vervloesem/posts/1097712500299821
      Volgens mij doet Morkhoven al wat het kan, maar zij denken in termen van het Belgische systeem en dit is Nederland. Ons (Ver-)nederlandje werkt beslist niet mee! Nederland houdt de zaak in de doofpot van de AIVD. Vervloesem is ook al geen jurist, maar is hij daarom een bedrieger?
      Ik denk nog steeds van niet, maar men kan van mening verschillen.

  • Myra:

    Tuurlijk kan, mag en moet men van mening verschillen maar je snapt toch wat ik uitleg?
    Dat Morkhoven bewust heeft gewacht als zijnde een strategie om nu naar het Europese Hof te kunnen is toch gewoon om ons om de tuin te leiden?

    • mr.drs.Bou:

      Dat Morkhoven bewust heeft gewacht als zijnde een strategie om nu naar het Europese Hof te kunnen is toch gewoon om ons om de tuin te leiden?

      Myra, ik denk van niet. Morkhoven wacht tot er een opening komt. Ze hebben de Zandvoort tapes aan alle instanties gestuurd, inclusief Interpol. De Nederlandse en Belgische justitie zijn aantoonbaar op de hoogte, maar doen niets! Of ze doen wel iets: de Werkgroep Morkhoven bedreigen en achtervolgen, Marcel Vervloesem ten onrechte veroordelen en zo voort. En hier in Nederland: Baybasin pesten, zijn kip laten doodschoppen, de betreffende bewaker zelfs niet op non actief stellen en ga zo maar door!
      Joris Demmink wordt nog altijd niet naar behoren strafrechtelijk vervolgd! De denkfout die Marcel maakt, is dat de zaak nu eindelijk rijp is voor het Europese Hof, maar dat klopt niet. Het OM heeft het heel slim gespeeld! Het sepot moet eerst worden voorgelegd aan het Hof Den Haag. Het OM vraagt daarbij om een OPENBARE zitting. Een art. 12 procedure is altijd achter gesloten deuren. Het OM vraagt het Hof dus om een precedent te scheppen. Ik denk niet dat het Hof daar voor voelt, maar men kan er nog MAANDEN over steggelen. Als het Haagse Hof zegt: nee, dat doen we niet, dan kan het OM de schuld afschuiven op het Haagse Hof en zo voort…
      De zaak is dus nog altijd niet rijp voor behandeling door het Europese Hof. Overigens zegt Marcel tot slot dat Morkhoven eventueel niet zal wachten met het vrijgeven van de beelden tot de zaak voor het EHRM dient.
      Als Marcel inderdaad over die beelden beschikt (en ik denk het!), dan zijn zijn DREIGEMENTEN gericht tegen de AIVD en de Nederlandse justitie. Het zijn dus géén BELOFTEN aan Myra, Ton en andere actievoerders.

      • mr.drs.Bou:

        In mijn reactie staat waarschijnlijk een denkfout. Ik kan me wel voorstellen dat Marcel Vervloesem het Nederlandse rechtssysteem niet vertrouwt, maar er staat na sepot geen weg open naar het Europese Hof. Misschien kan men het gooien op het recht op een daadwerkelijk rechtsmiddel, maar dat betwijfel ik.

        Verder heb ik gisteren een dagje vrijaf genomen. Dat zou ik vaker moeten doen.

        • mr.drs.Bou:

          Ik ga dit maar eens als een open vraag stellen: Als het Hof Den Bosch de zaak seponeert, kan men dan naar het Europese Hof stappen? De algemene regel is dat men naar het EHRM kan, als er in het eigen land geen rechtsgang meer openstaat. De praktijk is echter dat het EHRM zich in de meeste gevallen niet ontvankelijk verklaart. Wie kent de jurisprudentie, of wie heeft een link naar de jurisprudentie van het EHRM?

        • mr.drs.Bou:

          Nu heb ik dit gevonden:
          http://www.echr.coe.int/Documents/Questions_Answers_NLD.pdf
          Waar kan mijn verzoekschrift over gaan:
          tekortkomingen in het verloop van een burgerlijk- of strafproces

      • Dick:

        Geachte,,

        Als die beelden op Internet komen te staan wat dan?

        • mr.drs.Bou:

          Dick, het is nog maar de vraag of die beelden bestaan en zo ja, wat hun bewijskracht is.
          Wat wel bestaat, is het bewijs dat Morkhoven in de jaren ’90 o.a. de Nederlandse justitie het bewijs heeft gegeven van pedofiele netwerken in Nederland. Dat kan een rol spelen in de Bart van Well verhoren. Die gaan over de situatie in de jaren ’80 en ’90 van de vorige eeuw.
          Als die beelden inderdaad bestaan, dan moet men ze zeker niet op internet plaatsen! Die beelden moeten dan naar mr. Adèle. Zij kan ze inbrengen in de “strafrechtelijke vervolging” van Demmink door het OM.

  • Myra:

    Boudine, ik kan het niet meer bevatten….heb mijn best gedaan.

  • Het Openbaar Ministerie en alle verdere machtsmisbruikers hebben de wegen geblokkeerd om de zaak Demmink op een eerlijke manier te berechten. Echter, onder diegene die een eerlijke rechtsgang willen bevinden zich personen met een bepaalde macht en die het niet accepteren wat voor een smerig spel er wordt gespeeld door de eerdergenoemde machtsmisbruikers. Dat alle personen die smeerlappen genoemd kunnen worden hier mee wegkomen dat geloof ik niet. De geest is voorgoed uit de fles. Het is echt niet Demmink alleen, de allerhoogste koppen zullen gaan rollen waarbij zij ook bij de domste het respect zullen verliezen. Zij allen die meewerken voor een eerlijke rechtsgang: Ik heb een diep respect voor jullie, omdat jullie stug doorgaan ondanks zo’n smerige en machtige tegenstander.Ik denk dat ook in deze de val komt na de hoogmoed.

  • yvonne:

    https://www.youtube.com/watch?v=rQQrnbwlfaU

    Amnesty niet geïnteresseerd in Baybasin

    Met dank aan Wearechanged Rotterdam!

    • mr.drs.Bou:

      Dank je wel, Yvonne, en ik weet het. Ik heb Amnesty ook al eens een brief geschreven. Ik kreeg geen antwoord en ik was het al weer vergeten, toen ik opeens een briefje kreeg in de trant van: Mr. Adèle is geweldig en wij weten te weinig van deze zaak. Kortom: nietszeggend. Als mr. Adèle zo geweldig is in hun ogen, waarom scharen ze zich dan niet achter haar?
      Als ik dat briefje nog terug kan vinden, zal ik het citeren. Misschien kan ik nogmaals aandringen, maar ik denk dat het geen zin heeft.
      Amnesty is een club die graag het vingertje opheft naar Verweggistan, maar de hand in de Nederlandse eigen boezem steken? Dat liever niet.

Laat een reactie achter voor yvonne

Recente reacties