Archief
Artikelen

Zo langzamerhand weet vrijwel iedereen dat er in Nederland een beerput van pedo-seks bestaat die gesloten moet blijven. In 1998 was er de kinderporno uit Zandvoort, het jaar daarop de moord op Marianne Vaatstra, terwijl de zaak Dutroux ook in Nederland veel beroering wekte. Inmiddels hebben we ’t Hofnarretje achter de rug en Joris Demmink is vertrokken met een goed pensioen. Aanvankelijk probeerde de media de zaak Demmink nog wel te verslaan, maar medio 2007 kwam daar een kentering in. Laten we nog eens kijken naar de tijdslijn.

De volgende video, gemaakt door de website Uit De Diepte.nl, toont in sneltreinvaart de meeste feiten en publicaties. Opvallend is dat er in 2007 veel gebeurde, terwijl de media er vanaf 2007 het zwijgen toe doen. De berichten komen daarna voornamelijk van alternatieve websites en uit het buitenland! Voor wie liever leest: de tijdslijn is afkomstig van De Demmink Doofpot.

Joris Demmink. Waar Rook Is, Is Vuur duurt 22 minuten.

Joris Demmink. Waar Rook Is, Is Vuur. from Uit De Diepte.nl on Vimeo.

In april 2007 gebeurde er opeens heel veel! Op 2 april 2007 deed de Koerdische zakenman Baybasin via zijn advocate A. van der Plas aangifte tegen Demmink wegens “pedofilie, meermaals gepleegd sinds ten minste 1990 in Turkije en andere landen, uitlokking resp. (mede)plegen van opzettelijke en wederrechtelijke vrijheidsberoving en deelname aan een criminele organisatie”. Dat is niet niks! Er werden prompt Kamervragen gesteld en minister Hirsch Ballin beloofde een “oriënterend onderzoek”, maar Demmink werd niet op non-actief gesteld.

Op 13 juni 2007 publiceerde de Telegraaf het artikel: Seksdossiers in doofpot beland en EenVandaag kwam met een uitzending over de affaire-Demmink waarin cruciale fragmenten te zien waren uit de Netwerk-uitzendingen van 1998, over een top-ambtenaar die kinderen bestelde bij een pedo-pooier. Weer werden er Kamervragen gesteld, maar op 17 juni schreef Arendo Joustra, de hoofdredacteur van Elsevier, een lovend artikel over Demmink, waarin zijn criticasters werden beschuldigd van een fluistercampagne! Op 18 juni trok Zembla zijn handen af van de kwestie Demmink en in het NRC verscheen een lovend artikel over Demmink. Daar begon de damage-control, sindsdien zwijgen de media over de topman van justitie die wordt beschuldigd van criminele pedofilie of kinderverkrachting. Achteraf blijkt, dat er in 2007 nog meer gebeurde.

Uit het artikel van André Vergeer over het meisje van Nulde blijkt dat er in 2007 in Dordrecht aangifte werd gedaan van een pedo-netwerk, inclusief 5 CD-roms met bewijsmateriaal, waaronder kinderporno, en dat deze aangifte in de prullenbak verdween! André schrijft:

Nu zal dus ook niemand het meer toevallig vinden dat de advocaat van mijn bron nu juist op 9 juli 2007 (na enige briefwisselingen) een vijftal CD-roms met kinderporno had overhandigd aan de zedenofficier van justitie, mevrouw A.L. van Lawick-Hoekstra, van parket Dordrecht. Op deze CD-roms waren niet alleen (jonge) kinderen zichtbaar in beeld maar ook een aantal misbruikers zelf. Deze afschuwelijke beelden moeten een schok teweeg hebben gebracht bij het parket in Dordrecht en bij het landelijke parket. Het is dus evident dat er medio 2007 een enorme paniek uitbrak bij het openbaar ministerie en dat er blijkbaar alsnog tal van journalisten bereid moesten worden gevonden om Joris Demmink ‘te ontlasten’ en/of met onmiddellijke ingang op hun handen te gaan zitten, ondanks hun kennis van deze zaak.

Ook de wondelijke link naar het Rolodex onderzoek stamt uit 2007. Deze blijkt te leiden naar een document met de namen van betrokkenen bij het Rolodex-onderzoek, voorzien van commentaar door een zekere Samson. Deze blijkt een oud-medewerker van Karel van Maasdam, een beruchte pedo-pooier uit Amsterdam. Dit document stamt uit 2007, het had te maken met een onderzoek van EenVandaag, wellicht voor hun uitzending op 13 juni 2007. Op mijn verzoek om inlichtingen over de status van dit document antwoordde de betrokken journalist Jan Born:

Op vragen betreffende journalistieke onderzoeken doe ik nooit mededelingen aan derden.

Sindsdien spreekt men over de duivel geen kwaad meer! Het heeft er daarom alle schijn van dat de journalisten die normaal gesproken onderzoek doen, om over de resultaten mededelingen te doen aan de bevolking, het zwijgen wordt opgelegd. Op Klokkenluider schreef Micha Kat onlangs:

We zien dat de cruciale omslag heeft plaatsgevonden van 16 op 17 juni 2007. Vanaf die tijd is er geen a charge-publikatie meer over Demmink verschenen en zijn de MSM massaal ‘omgegaan’, De Telegraaf voorop. Er moet iets afschuwelijks zijn gebeurd op dat moment waarop de persvrijheid in ons land om zeep is geholpen. Opvallend is dat Elsevier het eerste medium is dat de pro-Demmink koers inzet. Arendo Joustra schreef zijn Demmink-verdedigingscommentaar zelfs op een zondag. Maar vast staat wel dat de definitieve escalatie, dus dus leidde tot de opgelegde media-blackout van 17 juni, plaatvond op 13 juni met de uitzending van EenVandaag die in een woord verwoestend was voor Demmink. Het is niet te bevatten dat die uitzending niet heeft geleid tot het ogenblikkelijke aftreden van de pedo-SG, maar juist tot precies het tegendeel: massale bescherming en volledige censuur.

Eenvandaag Joris Demmink verdacht duurt 9 minuten.

Bij de NOS is de situatie al niet anders. Lex Runderkamp (van de Runderkamp-papers pdf), Robert Bas, Jeroen de Jager, Marieke de Vries, ze doen allemaal alsof er niets aan de hand is. Micha Kat heeft vorig jaar nog een plezierig telefoongesprek gevoerd met Marieke de Vries over de kwestie Demmink, maar zij werd kort daarop door de NOS uitgezonden naar China! Zo kan men een oprecht nieuwsgierige journaliste de mond snoeren: weggejorist met een aanbod voor een positie in verweggistan. Dat kan ze natuurlijk niet afslaan….

Micha Kat spreekt met Marieke de Vries van de NOS 3 Juli 2011 duurt 21 minuten.

Share and Enjoy:
  • NuJIJ
  • Twitter
  • Facebook
  • Hyves
  • RSS
  • email

24 Reacties op “De zaak Demmink en de media-stilte vanaf 2007”

  • Wils:

    Niet alleen in Nederland moe(s)t een beerput van pedo-seks gesloten blijven.
    “Veteran BBC presenter Bill Oddie has backed claims disgraced Jimmy Savile’s abuse was covered up – because he was friends with Prince Charles.”

    In onderstaande link nog meer onfrisse heren en onder hen wederom een vriend van prins Charles.

    http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/politics/4643137/MP-Sir-Cyril-Smith-dramatically-unmasked-as-paedo-in-Commons.html

  • mr. drs. Bou:

    Beste Wills,

    Dit gaat niet alleen over pedo-seks, maar ook over de zaak Baybasin! Dat Beatrix chantabel zou zijn met foto’s van Claus en/of Friso, zou naar mijn bescheiden mening wel eens het rookgordijn kunnen zijn waarachter men een zeer ernstige politieke kwestie probeert te verschuilen: de warme relatie tussen Nederland en Turkije, mede gezien de manier waarop Turkije omgaat met een grote bevolkingsgroep: de Koerden!

    There’s something rotten in the state of… En geloof maar dat dit stinkt!

  • maneschijn:

    De media-stilte doet denken aan een…

    Conspiracy of Silence
    http://www.boublog.nl/13/08/2008/de-franklin-cover-up/

    meer aldaar

  • mrpettjo:

    Meer van Andre Vergeer over waarom er in 2007 in de MSM een totale radiostilte over de zaak Joris Demmink intrad..:
    http://www.klokkenluideronline.net/artikel/19753/waarschuwing

  • ff niet:

    Ach, ik heb vernomen dat het halve ministerie van Justitie meedoet aan seksfeesten met groepseks. Mannen en vrouwen. Op zich moeten mensen zelf weten wat ze doen in hun vrije tijd, maar een overheidsinstanties waar je vreemd aangekeken wordt als je je niet ieder weekend publiekelijk laat doodneuken door willekeurige vreemden, dat is was bizar. Doe je niet mee, dan hoor je er niet bij. Maak je ook weinig carriere. Dat is dus de gewoonte. Ik denk dat deze mensen nog nooit goeie seks hebben gehad, anders zou je dit niet opwindend vinden.

  • ff niet:

    Jullie weten dus al wat in 2007 zekers de reden is? Ik denk dat in die tijd de naam bekend is geworden van de top vd NL pedo-pyramide… Althans in kleine kring bekend geworden. Het huidige website circuit waar boublog onderdeel van uitmaakt, daar sijpelt deze info net nog niet naar binnen.

  • dick:

    Goed dat je steeds hierover blijft schrijven.

    Alleen katholiek nieuwsblad durft en heeft lef.

    Verder volg ik ook:
    De vraag is welke rol het Utrechtse rechtbankcollege onder leiding van rechter Krol gaat spelen in de meineed zaak van het liegende rechter duo.

  • maneschijn:

    de Groene houdt zich vooralsnog koest, uitgever lijkt er wel mee bezig:
    http://twitter.com/teung/status/258889391311822848

    Beter geen kruit verschieten tot onweerlegbare zaak?

  • Jaap:

    Ga aub door met publiceren. Hopelijk komt dé waarheid ooit boven en zal er gerechtigheid volgen! Vooralsnog ben ik niet gerust op een eerlijke uitslag…

  • maneschijn:

    Vanwege de datering en de omslag in berichtgeving in of sinds juni 2007 hoort dit in deze tijdslijn thuis.

    10 juni 2007
    “De Televaag publiceert vandaag een brief van een anonieme tipgever die uit de school klapt. Gezien de inhoud is de brief geschreven door een medewerker van het Asielzoekers Centrum te Kollum (…)”
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2007/06/doorbraak_in_vaatstramoord.html
    Dat moet de papieren telegraaf geweest zijn, want het woordje “brief” linkt naar een scan van genoemd artikel.

    Dan de telegraaf op 6 september:
    “OM: Beweringen anonieme brief moord Vaatstra vals”
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/20592955/__OM__Beweringen_anonieme_brief_moord_Vaatstra_vals__.html

    • mr. drs. Bou:

      Beste Maneschijn,
      Dank je wel en je hebt helemaal gelijk! Alweer een omslag in de zomer van 2007. Ze moeten toen wel erg in paniek zijn geweest, met zoveel damage control!

  • maneschijn:

    “We zien dat de cruciale omslag heeft plaatsgevonden van 16 op 17 juni 2007.” (Micha Kat, hierboven)

    “Hoewel het leek alsof er volstrekt niet werd gezocht naar een pedo-netwerk, stond op 13 juni j.l. (2007) in de Telegraaf, dat het Rolodex-onderzoek was doorkruist. Dezelfde journalisten, Joost de Haas en Bart Mos, berichtten op zaterdag 16 juni (2007), dat ook twee hoofdofficieren van Justitie deel uitmaakten van het Rolodex-netwerk.”
    http://www.boublog.nl/04/07/2007/baybasin-haalt-demmink-uit-de-doofpot-21/

    Nieuws van 22 november 2012:
    “Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) geeft De Telegraaf en twee journalisten gelijk in een zaak rond journalistieke bronbescherming.”
    “De staat had het duo niet mogen afluisteren en gijzelen. De krant publiceerde in januari 2006 artikelen van Joost de Haas en Bart Mos waaruit zou blijken dat geheime informatie van de BVD, de voorganger van de huidige AIVD, circuleerde in de Amsterdamse onderwereld. De dossiers, met daarin informatie over topcrimineel Mink Kok, zouden door een voormalige AIVD’er zijn verkocht.”
    (1) http://www.camilleri.nl/2012/11/europees-hof-staat-mocht-journalisten-niet-gijzelen/

    Die(?) dossiers bevatten wel meer informatie:
    “Telegraaf-journalist Bart Mos werd op 9 mei 2006 door de rijksrecherche ondervraagd. Hij zei over de staatsgeheimen die de krant in handen had gekregen het volgende: ‘Een heel pak papier van tien centimeter dik. Ik schat ongeveer honderdtachtig pagina’s.’ Het was volgens de verslaggever ‘van alles door elkaar’.”
    (2) http://www.vn.nl/Archief/Justitie/Artikel-Justitie/OudAIVDer-Paul-Herrie-De-geheime-dienst-zwijgt-over-corruptie.htm

    Valt dit onder de 2007’se Paniek en Damage Control?
    “In oktober 2007 oordeelde de rechtbank dat Herrie schuldig was aan het schenden van het staatsgeheim – overigens bleef van de verdenking van lekken naar De Telegraaf en de onderwereld niets over. Hij kreeg twee jaar cel.” (eveneens link 2, VN)

    Saillant detail, kort daarna, en precies 5 jaar geleden:
    “Het Europees Hof heeft op 22 november 2007 beslist dat de gijzeling van 18 dagen van journalist Koen Voskuil (van de recente publicaties in het AD van 6 en 8 oktober j.l. – m.), die de rechter in september 2000 had bevolen, in strijd was met het recht van journalisten om hun bronnen te beschermen. De Minister van Justitie heeft in reactie daarop een wetsvoorstel aangekondigd waarin het bedoelde recht wettelijk zal worden vastgelegd.”
    (3) http://nl.wikipedia.org/wiki/Verschoningsrecht

    Wat er van dit wetsvoorstel terechtgekomen is: niets!
    “De Nederlandse Vereniging van Journalisten dringt al langer aan op wetgeving om het recht op journalistieke bronbescherming beter te verankeren, maar tot op heden bereikte dit wetsvoorstel nooit het Parlement.” (link 1, camilleri)

    Kernvraag is nog, of de informatie van EenVandaag (13 juni 2007) en van de artikelen van Bart Mos en Joost De Haas (Telegraaf van 13 en 16 juni 2007) op dezelfde bron berust als de artikelen uit 2006, waarvoor zij gegijzeld werden. Zolang deze bron geheim is (en de stukken zijn teruggegeven), is daar moeilijk achter te komen. Wie weet meer van het verband tussen deze twee zaken, en waar dat *bij elkaar* staat?

    Het lijkt als een paal boven water te staan, dat er betrouwbaarder bronnen dan Samson-Dimov op de hoogte zijn van de bevindingen van het Rolodex-onderzoek.

  • maneschijn:

    “Er komt een wettelijk verschoningsrecht voor journalisten. Daaraan werken minister Opstelten van Veiligheid en Justitie en staatssecretaris Teeven. Het wetsvoorstel moet over twee weken klaar zijn.”
    http://www.camilleri.nl/2012/11/verschoningsrecht-voor-journalisten/

    Nu opeens wel, en nog vlug ook?
    Ofwel er wordt gejokt (zou niet voor het eerst zijn) ofwel er wordt aan een muizenval gewerkt.

  • yvonne:

    Van Estoril naar Zandvoort

    http://www.stelling.nl/kleintje/

    Groet Yvonne

  • knofje:

    Weer een klein stapje dichterbij. Nadat in de jaren zeventig van de vorige eeuw de uitbaters van Elm Guest House waren overgehaald om van hun etablissement een exclusief koterhopscentrum te maken kwamen ze in contact met de Zuidafrikaan Peter Glencross. De manager van Spartacus. Het door de Britse kindervriend John Stamford in het leven getrapte Amsterdamse pedoreisburo, dat perverse geilbuiken aan gezellige adresjes in de wijde wereld hielp waar ze ongestoord hun leuter in een kleuter konden duwen. Waaronder dus Elm Guest House, dat bij tijd en wijle door pedopooier Warwick Spinks van vers vlees uit Nederland werd voorzien, verpakt in magazines van Peter (1).
    Volgens nieuwe Britse revelaties onderhielden Peter en Warwick, al dan niet via Dritte im Bunde David Hamilton Grant (een producent van koterhopsmateriaal die regelmatig de kindertjes tot zich liet komen op Cyprus), ook stomende contacten met de Rotterdamse scene van Lothar Glandorf en met … Turkije. En komen nou juist die twee locaties niet prominent voor in het dossier Demmink? Jawel (2). Wij blijven de vinger aan de bloedbaan houden. Stay tuned.

  • mr. drs. Bou:

    Korte cursus Kleintje:

    De algemene pagina is Kleintje Muurkrant. Deze verandert vrijwel dagelijks, dus een link heeft geen zin. Er staat wel een overzicht en een zoekmachine. Ook staat er een link naar de discussies!

    Als je dagelijks mee wil lezen, is deze link bruikbaar. Op die pagina staan alle berichten en bovenaan staat een link naar de nieuwe versie van actueel nieuws.

    Daar vindt men een lijst van namen van de nieuwe artikelen. Bij voorbeeld: Van Estoril naar Zandvoort (115)

    donderdag 14 februari 2013

    Weer een klein stapje dichterbij. Nadat in de jaren zeventig van de vorige eeuw de uitbaters van Elm Guest House waren overgehaald om van hun etablissement een exclusief koterhopscentrum te maken kwamen ze in contact met de Zuidafrikaan Peter Glencross. De manager van Spartacus. Het door de Britse kindervriend John Stamford in het leven getrapte Amsterdamse pedoreisburo, dat perverse geilbuiken aan gezellige adresjes in de wijde wereld hielp waar ze ongestoord hun leuter in een kleuter konden duwen. Waaronder dus Elm Guest House, dat bij tijd en wijle door pedopooier Warwick Spinks van vers vlees uit Nederland werd voorzien, verpakt in magazines van Peter (1).
    Volgens nieuwe Britse revelaties onderhielden Peter en Warwick, al dan niet via Dritte im Bunde David Hamilton Grant (een producent van koterhopsmateriaal die regelmatig de kindertjes tot zich liet komen op Cyprus), ook stomende contacten met de Rotterdamse scene van Lothar Glandorf en met … Turkije. En komen nou juist die twee locaties niet prominent voor in het dossier Demmink? Jawel (2). Wij blijven de vinger aan de bloedbaan houden. Stay tuned.

    De serie Van Estoril naar Zandvoort staat op de Stelling follow up pagina. Daar staan nog veel meer series. Men kan daar naar linken door met de Ctrl-toets ingedrukt naar een serie te gaan en dan de link te kopiëren.

    Dames, doe je best! Het vergt wat oefening, maar moeilijk is het niet. 🙂

Laat een reactie achter

Recente reacties