Archief
Artikelen

Op BOUblog lijkt het de laatste dagen nogal stil geweest, maar dat is niet waar. Vanaf 19 oktober kwam er volgens mijn statistiek helemaal niemand meer voorbij, zelfs geen spider! Omdat ik net een post had geplaatst over de statistiek, vreesde ik dat de PedoPornoProducenten die BOUblog vorig jaar belaagden, weer hun slag hadden geslagen. Daarom waarschuwde ik mijn provider (host). Toen bleek dat men daar de server aan het verhuizen was!

Beste Bou,

Vanwege de verhuizing van onze dienstverlening naar het nieuwe datacenter kan het voorkomen dat aanverwante dienstverlening zoals de statistieken niet helemaal naar behoren functioneren.
Naar verwachting zal dit volgende week weer zijn opgelost.

Met vriendelijke groet, (naam, achternaam) PCextreme B.V. afdeling Support http://www.pcextreme.nl/contact

Van verhuizende servers heb ik nu mijn buik wel vol! 🙁 🙁 😐

Op Zaplog staat dat ding nu eindelijk weer op zijn plaats, maar ik ben daar van Kerstmis tot september buitengesloten door een verhuizende server. En op Zapruder verhuist men de server nu al sinds september! Nadat ik Patman per e-mail had gewaarschuwd dat de spamcode op Zaplog niet verscheen, begon men op Zapruder met de server te sjouwen. Sindsdien kan ik dus zelfs niet meer meelezen.

De site wordt momenteel verhuisd van server maar zal – als alles uiteraard voorspoedig verloopt – spoedig weer te benaderen zijn.

Een verhuizende server van mijn onvolprezen PCextreme kon er dan ook nog wel bij. Maar helaas… bij deze verhuizing zijn de gegevens vanaf 19 oktober verloren gegaan.

Mijn webmaster PcPeter heeft nog geprobeerd om de backup terug te plaatsen die ik donderdagmiddag voor hem had gemaakt, maar helaas… mijn backupbestand blijkt veel te groot om weer in te voeren. Dat komt omdat ik steeds een backup maak van de hele site, die is nu 17 Mb. Peter zal me leren hoe je een backup kunt maken van de laatste dag of dagen. Als er dan iets mis gaat, dan kunnen we het terugzetten. Maar de comments van de laatste dagen zijn voor altijd kwijt. Het spijt me, Petje, het spijt me Pelgrim en alle anderen die hebben gereageerd. BOU heeft weer eens pech, echt heel veel pech, maar toch ook altijd wel weer een gelukje. Daarom tot slot de excuusbrief van mijn provider:

Beste klant,

U heeft contact met ons opgenomen n.a.v. het feit dat u recente op uw website ingevoerde data mist.

De afgelopen dagen heeft PCextreme haar infrastructuur naar het nieuwe datacenter Gyrocenter-II te Amsterdam verhuisd.
Vannacht is de MySQL server sql10.pcextreme.nl ook naar de nieuwe locatie gemigreerd.
Na het online brengen van de machine zijn er helaas hardware defecten aan het licht gekomen waardoor de data niet meer benaderd kon worden.
Onze technici hebben verscheidene pogingen gedaan om de data weer beschikbaar te krijgen maar zij zijn hier helaas door de ernst van de defecten niet in geslaagd.
Om deze reden is besloten om de meest recente backup terug te zetten.
Normaliter maakt PCextreme dagelijks een backup van alle data. Dit geschiedt vanwege de zeer grote hoeveelheid data via een interne verbinding.
Helaas zijn de backup servers eerder deze week reeds naar het nieuwe datacenter gebracht. Hierdoor was de interne verbinding niet beschikbaar.
De backup is dan ook helaas niet van deze nacht maar van de avond/nacht van 19 op 20 oktober.

PCextreme betreurt het dat dit voorval heeft plaatsgehad en ik bied u dan ook namens PCextreme hiervoor mijn welgemeende excuses aan.

Om deze excuses kracht bij te zetten en het leed enigszins te verzachten bied ik u voor de komende twee jaar uw webhostingpakket gratis aan.

Met vriendelijke groet, (naam, achternaam) PCextreme B.V. afdeling Support http://www.pcextreme.nl/contact

Kijk, dat is nou aardig! Dank u wel! 🙂 🙂 🙂

Share and Enjoy:
  • NuJIJ
  • Twitter
  • Facebook
  • Hyves
  • RSS
  • email

8 Reacties op “BOUblog en het geluk bij ongeluk…”

  • Henk:

    Kijk, de nieuwe betere tijden komen er echt aan, het begin is er!

  • mr. drs. BOU:

    Henk, als jij contact met Patman hebt, kun je dan vragen of hij Zapruder wil repareren? Bij voorbaat mijn dank en ik blijf gewoon zeuren tot ik weer kan meelezen! 🙁

  • Luis:

    Kijk:
    Dit is de manier waarop een digitaal probleem moet worden opgelost.
    Directe beantwoording van mails, het direct oplossen ( proberen op te lossen), en vervolgens excuus maken en tegemoet komen.
    Hulde voor PCExtreme.
    @ mr. drs. Bou: misschien kunnen de boys (pcextreme) je back-up terugplaatsen als je die back-up aan kunt bieden aan hen op cd-rom?
    Niet geschoten is altijd mis;-)kost een cdrom en een enveloppe met postzegeltje.

  • mr. drs. BOU:

    Beste Luis,
    Als ze die backup van donderdag terugzetten, dan ben ik alles kwijt dat daarna is geschreven. Helaas, het is niet anders: weg = weg. Maar ik ga gewoon door. 😉

  • Henk:

    Hoi Bou, kun je op Zaplog ook niet inloggen?

  • mr. drs. BOU:

    Beste Henk,

    Het gaat niet alleen om inloggen. Ik kan Zapruder en het forum volstrekt niet meer lezen! Ik krijg alleen dit bordje te zien:

    De site wordt momenteel verhuisd van server maar zal – als alles uiteraard voorspoedig verloopt – spoedig weer te benaderen zijn.

    Dat komt door programmeerfouten, net als voordien in Zaplog. Die zijn nu hersteld, maar Zapruder klopt nog steeds niet. Van mij neemt Patman dat niet aan, maar het is wel waar!

  • Luis:

    @ Henk
    Even nuanceren.
    Bovenstaande kan niet vanaf het ipadres van mr. drs. Bou.;-)
    Zaplog en Zapruder zijn recentelijk deels weer toegankelijk voor lid worden, en ingeklapt reageren, na aanhoudende druk van leden met soortgelijke problemen.(o.a. op Boublog)
    Helaasch nog niet voor mr. drs. Bou.
    Ik verwijs in deze wederom naar mijn eerdere comment alwaar PCextreme wel reageert op klachten van klanten ( mr. drs. Bou is niet de enige die heeft geklaagd) daar bovenop waardig communiceert met een klant ( of lid of hoe je het noemen wilt), een oplossing probeert te bieden zonder minderwaardige commentaren van enige makers/beheerders/webmaster van de in dat artikel genoemde sites.
    Het compenseren in deze door PCExtreme is prijzenswaardig.
    Het gevoel van respect voor hen (lezers, reageerders) die deze sites maken tot wat ze zijn, is bij zowel Zaplog als Zapruder toch ver te zoeken in deze.
    Jammer dat de webmasters kritiek zien als iets negatiefs.
    Ze voegen zeker wat toe.
    Maar dan moeten ze wel openbaar en voor iedereen toegankelijk zijn.
    En dat zijn ze nog steeds niet. 😉

  • mr. drs. BOU:

    Beste Luis,
    Hoewel je gelijk hebt, helpt verontwaardiging niet. Natuurlijk zou ik graag weer toegang hebben tot Zapruder, maar helaas… De server is daar aan het verhuizen. Bovenste beste Zapjongens, toch!!! ZET NEER DAT DING en repareer nu eindelijk eerst alsjeblieft die Kwatsja’s of hoe het maar mag heten!!! Want zelfs Donkerdoorn kan ik niet lezen. En ik ben vast niet de enige die hier last van heeft.

    De site wordt momenteel verhuisd van server maar zal – als alles uiteraard voorspoedig verloopt – spoedig weer te benaderen zijn.

    Zapruder is voor mij nu wel totaal kapot!!! Gewoon stuk, haperend, ontoegankelijk, onbereikbaar, niet leesbaar en zo voort. Vandaar dit overduidelijke verzoek:

    Patman! Open the door!!!!

    smilies galore….

Laat een reactie achter

Recente reacties