Archief
Artikelen

In de VS zijn miljoenen Christenen er tegenwoordig van overtuigd dat het Einde der Tijden nabij is. Hun voorgangers en predikanten beweren dat dit in de Bijbel staat. Zij baseren zich daarbij op slechts een klein aantal bijbel-teksten, die hap-snap aan elkaar worden geplakt. Op internet staan talloze versies van de sombere voorspellingen van deze Evangelische Christenen omtrent het lot van Jeruzalem. Deze stad zal worden verwoest, waarna alle gelovige Christenen door Jezus worden gered!

De Strijd om Armageddon, een woord dat slechts één maal in de Bijbel voorkomt, zal volgens deze gelovigen binnenkort plaatsvinden. In de Bijbel zou immers reeds zijn voorspeld dat de Israëlieten ooit zullen terugkeren naar Jeruzalem, waarna er een hemelse strijd zal uitbreken tussen het Beest (de Anti-Christ) en de Messias (Christus). Wie zich dan nog niet heeft bekeerd tot het Evangelische Christendom, zal voor eeuwig verdoemd zijn. Dat geldt ook voor de Joden, want zij hebben Jezus Christus niet als Messias erkend. Maar de ware gelovigen wacht het Eeuwige Leven in het 1000-jarige Rijk dat Christus dan zal vestigen, met Jeruzalem als de Heilige Hoofdstad.


Armageddon, de vlakte van Meggido, is in het verre verleden een aantal malen een slagveld geweest. In de tijd van koning Salomo was Meggido volgens de Bijbel een garnizoenstad met veel paardenstallen, maar hoewel de stad met de paardenstallen is opgegraven, bestaan er nog talloze archeologische controverses en onduidelijkheden over de betekenis van al deze vondsten. Alleen de strategische ligging was in de oudheid evident.

De Evangelische Christenen weten het echter zeker: in de Bijbel staat Armageddon, dus is het waar! Zij worden daarbij gesteund door Hollywood, getuige bij voorbeeld deze film uit 1999 en de sequel uit 2001. Door enkele losse zinnen uit de Bijbel aan elkaar te plakken, komen ze tot hun versie van de werkelijkheid en hun kwade voorspellingen. Dat men hetzelfde zou kunnen doen met een boekwerk als “In de Ban van de Ring” van Tolkien, komt in hen niet op. Hoewel Tolkien minder dik is dan de Bijbel…

De volgende reportage van Gary Kaplan is een duidelijk voorbeeld van deze manier van denken. De Bijbelteksten die door Kaplan worden genoemd, komen ook bij andere Evangelische doem-predikers steeds weer terug. Om te begrijpen hoe dwaas deze redenering is, moet eerst even kijken naar de inhoudsopgave van de Bijbel. Daar kan men ook de teksten opzoeken die worden genoemd. Kaplan schiet door de Bijbel heen, pakt uit verschillende boeken een zin en plakt ze aan elkaar.

Genesis 13: 15 en Leviticus 25: 23, waaruit volgt dat God het land voor eeuwig aan de Joden heeft beloofd. Jeremia 25: 3-11, waaruit volgt dat de Bijbel altijd ware voorspellingen doet (die 70 jaar klopt al niet! Sic!). Zacharia 12: 2-3 en 6-8, Daniël 9: 26, Matteüs 24: 2, Deuteronomium 28: 63-64 en 37, Jeremia 29: 18, Lukas 21: 24, Jeremia 31: 8-12, zie je nu wel! Deze Evangelische Christen vliegt door de Bijbel als een UFO door Niburu!

Met behulp van twee verzen uit de Koran wordt vervolgens “bewezen” dat de Islam een religie is van haat en moordzucht. Het gaat om Surat 5: 51 en Surat 9: 5. Tussen die twee losse zinnetjes zit een ruimte van hier tot ginder, maar plak je ze (ten onrechte!) aan elkaar, dan staat er:

5: 51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
9: 5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Ten overvloede: de Koran maakt een duidelijk onderscheid tussen Joden en Christenen enerzijds en de afgodendienaren. Alleen de laatste groep wordt veroordeeld, de Joden en Christenen niet. De Koran noemt hen “de mensen van het Boek.” Iedere Moslim hoort hen met respect te behandelen. Maar de Evangelische Christen heeft het niet alleen voorzien op de Moslims, ook de Rooms Katholieken moeten het ontgelden. De Joden zijn als laatsten aan de beurt, zij mogen nog even de Weg des Heren bereiden…

Dan wordt er weer met Bijbelteksten gesmeten: Exodus 3: 15, Lukas 1: 32-33, Matheüs 24: 21-22, Openbaringen 16: 16 = Armageddon! Ezekiël 38: 16-23, Zacharia 14: 2, Daniël 9: 26, Openbaringen 19: 11-20, Daniël 9-27, IIe brief aan de Tessalonicenzen 2: 3-4, Openbaringen 13: 15, Daniël 9: 24-25, Zacharia 9: 9, Exodus 12: 6, Hosea 3: 4, Jesaja 66: 8-9, Zacharia 13: 1 en 14: 4-9. Na deze Bijbelse achtbaan duizelt het wel even! Het enige wat nog ontbreekt, is een zinnetje uit Habakuk! Of anders wel uit Ezechiël!

Aldus acht Gary Kaplan bewezen dat Jeruzalem spoedig zal worden verwoest, waarna de Tempel zal worden herbouwd door God zelve.

De huidige “eindtijd” gaat voorlopig slechts gepaard met een juichend gebral over de overwinning van Israël op zijn Arabische “vijanden”. De Evangelische Christenen zien daarin de hand van God, maar de trieste aanblik die Gaza nu biedt, doet daar toch niet zo aan denken… Wie hoopt of verwacht dat ook Jeruzalem binnenkort zal worden verwoest, lijdt aan godsdienstwaanzin. Helaas zijn er nu reeds miljoenen van dit soort gelovigen, niet alleen in de VS, maar ook in Europa. Zij steunen onvoorwaardelijk de agressie van Israël, in de hoop op de Wederkomst van Christus en de Eeuwige Vrede!

De oude binnenstad van Jeruzalem staat sinds 1981 op de Werelderfgoedlijst van UNESCO, maar dat zijn van die kleine dingen waar de Evangelische Christenen niet om lijken te geven. Een goed artikel over deze Christelijke Zionisten staat HIER.

Israel, Islam & Armageddon duurt een uur.

Share and Enjoy:
  • NuJIJ
  • Twitter
  • Facebook
  • Hyves
  • RSS
  • email

5 Reacties op “Jeruzalem volgens Evangelische Christenen”

  • hanss:

    Beste Bou,

    Wat heb je tegen mij, want ik ben zo’n Christelijke Zionist?

    Haat je mensen zoals ik?

    Jezus leert dat het haten van mensen gelijk staat aan de wens ze te willen vermoorden.

    Zou je het fijn vinden als mensen zoals ik niet meer zouden bestaan?

    Geniet je ervan om mensen zoals ik te demoniseren als zijnde godsdienstwaanzinnigen?

    Ik mag van jou geen kritiek leveren op jouw weblog over die éénmans-religie van die Arabier uit het Arabië van de 7e eeuw, maar wellicht wil je hier http://www.answering-islam.org/Dutch/index.htm eens kijken wat deze website te vertellen heeft over die stichter van een religie uit wiens naam overeenkomstig zijn leer vele van mijn broeders en zuster zijn vernederd, gemarteld en vermoord en die het de Joden het licht in de ogen niet gunt.
    Daarvoor heb ik een link voor jou naar deze video http://video.google.nl/videoplay?docid=-8105709395775858867

    Hans S

  • mr. drs. BOU:

    Beste Hans S,

    Wat je nu schrijft over of tegen mij, dat is echt pure projectie. Ik heb niets tegen jou, maar ik ben het niet eens met jouw visie of standpunt. Je mag gerust kritiek leveren, maar jij maakt de zaken zwart, daar waar ze grijs zijn.

    Volgens mij heb ik mensen zoals jij niet gedemoniseerd. Ik vind het heel vervelend dat je me dat in de schoenen schuift. Dus gaarne per omgaande je excuses voor deze valse aantijging, of kom anders met het bewijs. Want met jouw agressie ben je hier aan het verkeerde adres.

    Ik heb je links bekeken, maar volgens mij zijn dit mensen die de Islam demoniseren. Besef wel dat ik de Heilige Boeken heb gelezen en dus weet wat er waar is van deze aantijgingen tegen de Koran. Selectief tekstgebruik, wat knippen en plakken, hoera! Fitna!

    Als je wil weten hoe Moslims denken over de Christenen tijdens de Kruistochten, lees dan eens de studie van Amin Maalouf: Rovers, Christenhonden, Vrouwenschenners. Copyright 1984, Rainbow Pockets 1991

    Als je wil zien hoe Christenen, oftewel brave soldaten uit de VS, onlangs te keer zijn gegaan tegen de moslims in de Abu Ghraib gevangenis, kijk dan eens naar deze documentaire: De Geesten van Abu Ghraib.

    Maar val me niet lastig met aanvallen van wantrouwen, want dat is hier niet welkom. Eerbiedig de wetten van mijn gastvrijheid, anders volgt er een ban.

  • Josefientje:

    Mosab Hassan Yousef (Arabic: مصعب حسن يوسف‎) (born 1978)[3] is a Palestinian and son of a Hamas founder and leader Sheikh Hassan Yousef.

    http://www.youtube.com/watch?v=ua9HsFPtPM4

    http://www.youtube.com/results?search_query=son+of+hamas+converts+to+christianity&sm=1

    Former Brotherhoodmember Walid Shoebat
    http://www.youtube.com/results?search_query=walid+shoebat+antichrist&sm=1

    Met vriendelijke groet, in de hoop dat u begrijpt dat we echt in het eind der tijden leven. Israel is HET teken.

    • mr. drs. Bou:

      Beste Josefientje,
      Volgens mij is die Mosab Hassan Yousef een komiek! In elk geval moest ik om hem lachen! 🙂
      Maar de anti-christ is hier niet welkom, want alleen gelovige christenen geloven daarin.
      En het einde der tijden lijkt me iets voor mensen die denken dat de wereld stopt met draaien als ze doodgaan. Israël is een boeven-staat, die met terreur in het leven is geroepen, met terreur wordt gehandhaafd en daarom waarschijnlijk aan terreur ten onder zal gaan.

  • mr. drs. Bou:

    Josefientje, speciaal voor jou:
    The Truthseeker: Who Has Nukes in the Middle East (E30) duurt 12 minuten.

Laat een reactie achter

Recente reacties