
We kennen hem allemaal, dank zij SBS6 en PR de Vries. We weten alles van de vermeende moord op de verdwenen Natalee, van de amateuristische vrouwenhandel en nu van de bloedige moord op Stephany Flores. Deze Joran is kennelijk bijzonder mediageniek, maar als de grote PR indertijd niet zo’n misdadige media-hetze tegen hem had ontketend, dan zou ik me niet in deze zaak hebben verdiept. De verdwijning van Natalee is nog altijd niet opgelost, we bleven achter met vragen. Het zou mooi zijn als daar nu eindelijk een antwoord op komt, maar ik ben bang van niet, tenzij mr. Wedzinga raad weet.
Wat is er gebeurd? Op Sueme staat een reeks van artikelen en ook op YouTube is het een en ander te vinden. Eerst maar eens de beelden van de bewakingscamera’s (met dank aan Sueme voor de montage):
Casino, Murder & Castro – Joran van der Sloot
En dan over naar Hart van Nederland! KLOPJACHT OP JORAN – SBS 6- Uitlevering Joran van der Sloot aan Peru.
Ook in Zuid Amerika is rond Joran een media-hype ontstaan. In Peru is de privacy van een verdachte volstrekt niet gewaarborgd. De aflevering “Joran in de Gevangenis” kunt u hier zien. En dat gaat daar niet met een verborgen camera!
Uit deze twee plaatjes blijkt hoe het meisje werd aangetroffen:
Inmiddels heeft Joran een bekentenis afgelegd, die door de Telegraaf online is geplaatst (pdf), weliswaar in het Spaans, maar de onvolprezen Eheu zorgde snel voor een vertaling. En dit is dan de verklaring:
Op 30 mei ‘10, om ongeveer 02.00 u, zat ik met meerdere mensen aan een tafel te pokeren. Toen kwam Stephany naar die tafel toe om vervolgens aan gezegde tafel mee te pokeren. Tussen 02.00 en 05.00 u heb ik in aanwezigheid van Stephany poker gespeeld aan die tafel, twee of drie uur lang. Om 05.00 zei Stephany tegen mij dat ze zin had om op Internet poker te gaan spelen en ze vroeg me met haar mee te gaan. Even later zijn we samen naar Hotel Tac gegaaan, waar ik een kamer had. We gingen met de auto van Stephany. De auto was van het merk ‘4×4′, een sportief model van zwarte kleur. We kwamen omstreeks 5.30 u aan. We gingen naar mijn kamer en begonnen poker te spelen op mijn laptop. Toen opende ik mijn e-mail, en zag een mail waarin stond ”IK GA JE VERMOORDEN MONGOOLTJE”, en er werd in verwezen naar de zaak Holloway. Daarop vertelde ik aan Stephany over die zaak, waarbij ik zei dat ik vijf jaar geleden gearresteerd was geweest omdat ze me ervan verdachten de dader te zijn van de verdwijning van dat meisje. Op dat moment waren we sinds een half uur samen in mijn kamer 309. Terwijl ik bezig was over die zaak te vertellen sloeg zij me met haar vuist tegen de linkerkant van mijn hoofd. In een reflex gaf ik haar daarop met mijn linker elleboog een klap in het gezicht precies boven haar neus, er was een hoop bloed overal in de kamer, ik zag dat ze half buiten bewustzijn was, daardoor raakte ik zo van de kaart dat ik haar met beide handen een minuut de keel dicht kneep. Toen realiseerde ik me waar ik mee bezig was, ik stond op en dacht: wat moet ik nu doen, er zat bloed op mijn overhemd, er zat ook bloed op het bed, toen trok ik mijn hemd uit en drukte er hard mee op haar gezicht totdat ze dood was.
Wat Joran vervolgens op de beelden van de bewakingscamera doet, is nogal wonderlijk. Hij verlaat de kamer met twee bekers koffie in zijn hand, sluit de deur, klopt daarna twee maal aan en roept ten slotte iemand van het hotelpersoneel om de deur open te maken. Hij gaat met zijn twee bekers koffie de kamer binnen en verlaat deze even later met zijn bagage. Hij loopt het hotel uit, zonder aan de balie uit te checken. Zijn verklaring zegt:
Daarna dacht ik: ‘wat moet ik nu doen’. Ik moet hier weg. Maar het meisje van de receptie van het hotel zei dat ik de auto ergens anders moest parkeren. Toen ging ik terug naar mijn kamer 3009, eerst dacht ik moet ik hier weg. Ik pakte mijn tassen en stapte in de auto, maar ik herinner me niet goed, maar ik reed weg, ik weet niet meer precies in welke richting, maar het was naar rechts. Toen nam ik een taxi naar het vliegveld ‘Jorge Chavez’, maar ik dacht bij mezelf ‘ik kan beter niet in het vliegtuig stappen’. Ik ging met de taxi een andere kant op, de taxichauffeur bracht me naar het busstation. Daarna nam ik een taxi, ik betaalde de chauffeur 600 soles, en hij bracht me naar een andere stad waarvan ik me de naam niet meer herinner. Vandaar nam ik weer een taxi, naar Nazca, dat kostte me 500 soles. Vanaf Nazca reed iemand me naar de volgende stad voor 200 soles, de rit duurde twee uur. Toen we aankwamen begon ik met de taxi-chauffeur te praten over de moord op Stephany Flores, waarbij ik het volgende tegen hem zei: “IK HEB IEMAND VERMOORD, IK WIL WEG UIT PERU”, en hij antwoordde: “WACHT TOT DAT WE IN DE STAD VERDEROP AANKOMEN.”
Op dat moment was de moord nog niet ontdekt, als ik het goed begrijp werd het lichaam van Stephany Flores pas na drie dagen gevonden. Maar Joran, onze kampioen leugenaar, vertelt zelf aan een taxi-chauffeur dat hij iemand heeft vermoord. Valt me dat even tegen! Joran is helemaal niet de kille berekenende moordenaar waar iedereen hem voor hield. Deze jongen is in paniek!
En wat denkt u van dit vraag-en-antwoord spel?
22 Waarom ging u na de moord de hotelkamer uit om daarna met 2 bekers koffie daarnaar terug te keren?
Antw. Ik weet het niet, ik wist gewoon niet meer wat ik dacht.
23 Hebt u, nadat u de moord had gepleegd, overwogen om het slachtoffer te verbergen.
Antw: Dat is wel even door me heen geschoten, maar ik kon wat ik zag niet langer verdragen, er lag overal bloed in de hotelkamer.
24 Hoe verklaart u de diverse verwondingen op diverse plaatsen op het gezicht en het lichaam van Stephany die bij de autopsie zijn vastgesteld?
Antw. Dat weet ik niet. Er heeft geen gevecht tussen ons plaatsgevonden.
25 U heeft bekend dat u Stephany met beide handen hebt geprobeerd te wurgen. Waar bevond het slachtoffers zich precies toen u haar wurgde, en beschrijft u eens precies hoe de houding van uw lichaam was op dat moment.
Antw: Ze zat op bed toen ik haar hard met mijn rechter elleboog sloeg, ik geloof dat haar hoofd toen naar achteren sloeg tegen de muur, en toen begon ze te bloeden, en meteen daarop ging ik boven op haar zitten en begon ik haar met beide handen te wurgen, een minuut lang hield ik haar zo vast. Daarna gooide ik haar op de grond, maar ze ademde nog, en toen trok ik mijn hemd uit en duwde het hard op haar gezicht, ik weet niet hoe lang, maar toen stopte ze met ademen. Zo denk ik dat ik haar doodgemaakt heb.
26 Als het waar is dat u na de moord op Stephany haar kleren uitgetrokken hebt, welke kleren waren dat dan en waarom heeft u haar dode lichaam ontbloot?
Antw: Ik weet het écht niet, maar ik denk dat ik dat inderdaad gedaan heb na haar vermoord te hebben. Ik heb haar broek en haar schoenen uitgetrokken, maar meer niet, maar ik weet niet waarom ik dat gedaan heb.
Op Sueme stond nog een andere vertaling, maar deze is niet correct. Deze vertaling zegt:
26. Is het waar dat u daarna haar kleren heeft aangetrokken en zo ja, waarom?
- Dat weet ik echt niet, maar ik denk van wel. Het gebeurde na haar te hebben gedood. Het ging om haar broek en haar schoenen, maar verder niets. Ik weet niet waarom ik het deed.
Mijn Spaans is weliswaar niet perfect, maar er staat inderdaad dat Joran na de moord haar broek en haar schoenen heeft uitgetrokken: …el motivo por el cual desnudo al cadaver? Misschien kan PR de Vries daar een nog puntje aan zuigen: Joran als necrofiel! Goed voor de kijkcijfers!
p.s.: Jammer, maar de uitzending van PR over de necrofiele Joran gaat niet door. PR heeft namelijk gebruik gemaakt van de vertaling met de vertaalfout. Op zijn website staat:
Saillant detail is dat Joran direct na haar dood de kleding van het zojuist vermoorde meisje zou hebben aangetrokken. “Het ging om haar broek en haar schoenen, maar verder niets. Ik weet niet waarom ik het deed”, verklaarde Joran tegenover zijn verhoorders.
De foute vertaling zegt dat hij de dode Stephany de broek heeft aangetrokken, maar PR realiseert zich waarschijnlijk ook dat dit een bijna onmogelijke klus is bij een lijk. Daarom trekt Joran in zijn versie de broek van Stephany aan. Dat deze broek hem niet past, blijkt uit de videobeelden.






Goed en amusant artikel. Ook interessant wat mr. Wedzinga over de hedendaagse journalistiek en de zogenaamde deskundigen zegt die steeds worden geinterviewd (zoals de hilarische hoogleraar Corine de Ruijter) schrijft. Peter R. de Vries is feitelijk een hybride combinatie van beiden. Wellicht ook daarom is deze man zo onuitstaanbaar..
Ik vond onderstaande reactie en antwoord op die reactie op misdaadjournalist.nl ook wel treffend respectievelijk hilarisch:
lachen…..
hjk wanneer bericht je eens over wat patrick van der eem en prdv hebben verdient aand de docu?
of houdt je journalistiek daar op
het lijkt zo
maar waarom?
waarom boeken verkopen over de rug van een verkrachting slachtoffer
wie weet dat prdv een miljoen aan de hele zaak heeft overgehouden
om zijn crimeuurtje te vullen?
sbs 6….panorama…..telgraaf…..
het vuil in de media
dat blijkt wel weer
waarom verteld prdv niet in pauw en witteman …dankzij joran heb ik een miljoen gecasht
net als patrick van der eem….die alleen info wil geven als ie een paar ton krijgt
maria mosterd een fantast? prdv een uitbuiter….hjk een man die over de rug van een tiener een boek schrijft
Beste Bas,
Maria Mosterd is geen slachtoffer van verkrachting. Peter de Vries heeft voorzover mij bekend niks extra’s verdiend, de zender waarschijnlijk wel. Freelancers zoals ik krijgen een vast bedrag per reportage, of het blad veel wordt verkocht of niet maakt niet uit. En boeken schrijven is – gezien de investering in tijd – financieel gezien niet interessant. Tja, en als het boek over iemand anders gaat zijn er altijd mensen die vinden dat het dan over de rug gaat.
Hendrik Jan
Geplaatst door: bas | 06/17/2010 om 07:13 nm
Beste Petje,
Dank voor het compliment, maar nu weten we wéér niets. Of geloof jij die bekentenis? Kijk eens naar de positie van het lijk, vooral de benen! Hij heeft niet alleen haar broek uit getrokken (en verder niets…), maar daarna haar benen in de kreukels gelegd. Wat een onzin!
Ik ben blij dat mr. Wedzinga zich nu in de zaak verdiept, want van dit rare verhaal krijg ik trek in speculaasjes!
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/491696/2010/06/18/Moeder-van-Joran-Alles-wijst-op-een-complot.dhtml
Elsevier: De moeder van Joran wilde hem laten opnemen in een psychiatrische kliniek. Hij had daarmee ingestemd, maar verdween op het laatste moment naar Peru.
Waarom de MSM opeens met de moeder van Joran komen aanzetten, dat zal wel komen omdat Joran zelf geen “nieuwswaardige” feiten meer kan plegen en iedere scheet van hem al volledig is uitgemolken. Hoewel?
We zagen nog niet de kleur van zijn onderbroek, maar mr. Wicher Wedzinga doet nog steeds onderzoek. We wachten dus maar af.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de analyse van de de corruptie door mr. Wedzinga in de zaak in Peru en de zaak Natalee Holloway op Aruba. Hij heeft het over “hogere machten” die beide zaken (diepgaand) hebben beinvloed.
Voor de zaak NH op Aruba kan worden gedacht aan sabotage van de kant van de Arubaanse justitie (i.s.m. de rechter i.o. Paul van der Sloot) dan wel sabotage door de FBI/DEA/CIA (i.s.m. de familie van het meisje, Peter R. en vele andere ‘onderzoekers’).
Hoe dan ook lijkt Joran het grote slachtoffer nu hij voor lange tijd achter slot en grendel dreigt terecht te komen in een Zuidamerikaans land na een vijf jaar lange wereldwijde trial by media.
Dat wordt spannende lectuur..
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6991345/___Mijn_zoon_is_ziek_in_zijn_hoofd___.html
Deze reactie op het blog van Wedzinga is heel duidelijk: er klopt geen barst van die bekentenis van Joran!
Van Der Sloot Told Police Thief Killed Woman:
http://www.youtube.com/watch?v=7jfYHTqxoHU
Als ze mij de keuze geven om te bekennen in ruil voor een eenpersoonscel, in plaats van losgelaten te worden in een Peruaanse gevangenis, dan zou ik zelfs bekennen dat ik Kennedy vermoord heb. Dat ik pas in 1968 geboren ben zou ik dan wel recht lullen.
Heel die zaak stinkt gewoon aan alle kanten.
Deze hele zaak Holloway is al een beerput op zich want waarom staat Natalee bijvoorbeeld niet op de site van de FBI in de lijst met vermiste personen? Ik denk toch wel dat zij de bekendste vermiste Amerikaanse is?
Een andere kant van het verhaal is dat de moeder van Natalee getrouwd was met een man die vrienden in zeer hoge kringen had (o.a. Dick Cheney) en beschuldigd is van kindermisbruik. Even denken… een aantrekkelijk tienermeisje, machtige stiefvader die niet vies is van minderjarigen? Het drugsgebruik van Natalee is dan ook wat beter te verklaren.
Wat nou als Natalee niet vermoord of verdronken was, maar op Aruba ondergedoken is in één of ander drugspand omdat ze niet meer terug wilde? En haar stiefvader kon al die negatieve publiciteit niet gebruiken (van bijvoorbeeld een ziekenhuisopname op Aruba na intensief drugsgebruik) en stuurde Beth met een privéjet en twee medisch specialisten naar Aruba om haar terug te halen?
Is ze dood gegaan aan een overdosis? Vermoord omdat ze niet meer te controleren was? “Gewoon” vermoord door Joran?
Maar hoe groot is de kans dat een zoon van een machtige Nederlander, de stiefdochter van een machtige Amerikaan ‘toevallig’ op Aruba vermoord?
Het is duidelijk dat niet alles van deze zaak bekend mocht worden, al was het alleen maar vanwege het feit dat de meisjes die met Natalee reisden, niet verhoord mochten worden. Ze hebben een vragenlijst gekregen die alleen door een paar meisjes gedeeltelijk is ingevuld.
En zo zijn er talloze zaken die aantonen dat deze zaak niet opgelost mocht worden.
Wat te denken van de link Paul van der Sloot – Nederlandse justitie (lees: Joris Demmink)? Moest Paul van der Sloot aangepakt worden of had hij juist informatie waardoor hij Joran kon beschermen?
Het is in ieder geval op zijn minst vreemd te noemen dat Stefany precies vijf jaar na de verdwijning van Natalee vermoord is. Op de dag nauwkeurig! En op de eerste ‘verjaardag’ van de zaak Holloway, na de dood van Paul van der Sloot. Kon Paul zijn zoon niet meer beschermen met zijn macht?
Er is een groep FBI agenten naar Aruba gekomen, om Joran het geld te betalen wat hij van Beth Holloway eiste. Geld waar we vreemd genoeg helemaal niets meer over horen.
Direct nadat hij dit geld in ontvangst genomen heeft, is hij naar Peru vertrokken. Samen met een vriend, waar we vreemd genoeg ook helemaal niets meer over horen.
In peru verbleef hij in een hotel waar ‘toevallig’ een camera voor de ingang van zijn kamer hing. Ik weet vrij veel van hotel security en camerasystemen maar ik ken geen hotel waar een camera direct voor de ingang van een kamer hangt. Schijnt iets met privacy te zijn. Toch hing er voor de ingang van Joran zijn kamer ‘toevallig’ wel een camera.
Dan is er nog de vraag hoe Joran zo snel gepakt kon worden. Onderduiken in Zuid Amerika is niet zo heel erg moeilijk, vraag maar aan Adolf Eichmann. Maar wanneer Joran van Peru naar Chili vlucht wordt hij vrijwel direct aangehouden. Laat me raden, toeval?
Toeval bestaat niet. We noemen zo een gevolg van een oorzaak die we niet zien (met dank aan meneer Arouet).
Persoonlijk denk ik eerder dat dit de zoveelste beerput is die aan justitie gerelateerd is.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7002855/__Joran___Ik_ben_erin_geluisd___.html
Joran and Stephany being robbed by a police officer
Joran claims that he and Stephany were robbed by a police officer. It has happened before.
Law and Order | 23 August, 2006 [ 11:11 ]
Two Canadians kidnapped and robbed by Peruvian police officers
Another bad cop case in Peru!
Two Canadian tourists, Max Murray Lathan (21) and Lindsay Teresa Eeson (22), were stopped on the night of 21 August by two uniformed police officers in the Matellini park in Lima’s Chorrillos district. The officers allegedly planted drugs on the victims before threatening them with up to ten years in prison unless they paid the officers a sum of money. The two were then driven around the districts of Barranco and Miraflores and forced to withdraw money from ATMs to pay the police officers.
http://www.livinginperu.com/news/2341
In La Paz, Bolivia, there is also a fake police scam.
Fake Police – This scam varies and in some cases is it is quite sophisticated. At its most basic it involves a man claiming to be a policeman (maybe with a fake ID) approaching a tourist and stealing from them by conducting a search or fining them. It can also involve someone else pretending to be a fellow tourist, who has recently befriended you, who will comply with the fake policeman requests and encourage you to do the same. You should be suspicious of anyone claiming to be a plain clothes policeman or immigration official. Plain clothes police in Bolivia are under strict instructions not to approach tourists. Under no circumstances should you get into a car with someone claiming to be policeman and there have even been cases of fake police stations being set up to make this scam more convincing. Police in La Paz will not approach you for random checks.
And speaking about Miraflores crime. Tourists are kidnapped by fake taxies at lot. What if Joran’s drivers to the Chile border were actually kidnappers who wanted money from Joran? He is saying that they wanted something like $1500 that he didn’t have.
http://www.refugeesunleashed.net/about23365.html
Wat ik van Joran ook mag denken, recht op een eerlijk proces is het eerste wat telt, guilty or not.
Helaas zorgt hij zelf dat hij nogal de schijn tegen krijgt door voortdurend te draaien en te liegen.
Hier in Nederland heeft dat hem geholpen in het verleden.
Of ze in Peru zo meegaand zijn betwijfel ik ten zeerste.
Beste Willem,
We weten niet wat er gebeurd is, vijf jaar geleden op Aruba. We weten ook niet wat er gebeurd is in Peru, maar die bekentenis klopt niet.
Er zijn ook scenario’s mogelijk waarin Joran onschuldig is aan de verdwijning van Natalee, maar desondanks moet liegen over de ware toedracht. Aruba is immers geen onschuldig blank vakantiekamp! Het is een smokkelnest, een vrijplaats, een belastingparadijs en zo voort.
Misschien beter BloJoran dan DoJoran. Ik ben benieuwd wat Wicher kan ontdekken…
Ricardo Flores is een belangrijk lid van een machtige vrijmetselaarsloge in Peru zoals blijkt uit een gepubliceerde email van deze geheime club. Belangrijke machtige vrienden te over dus..:
http://translate.google.co.uk/translate?hl=en&sl=es&u=http://fenix137rls.blogspot.com/2009/03/pronunciamiento-de-los-miembros-natos.html&ei=0-wfTN20OqDfsAak5OTRDg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=5&ved=0CCcQ7gEwBA&prev=/search%3Fq%3DRicardo%2BFlores%2BChipoco%2Bfreemason%26hl%3Den
Nog twee interessante reacties op misdaadjournalist.nl:
Beste Petje,
Just my ten cents:
In een hotel waar men bewakingscamera’s heeft, wordt een meisje dat voor lijk ligt niet drie dagen na dato gevonden.
In een hotel waar een meisje drie dagen voor lijk kan liggen, hebben ze geen bewakingscamera’s.
En dan mijn kwartje:
Als je een meisje hebt vermoord, dan ga je géén twee koppen koffie halen, om daarna twee maal aan haar deur te kloppen en als ze niet open doet, een hotelbediende zoeken om de deur voor je open te maken.
En als je Joran Pinokkio heet, dan vertel je niet aan een taxichauffeur: Ik heb daarnet een moord gepleegd, dus wilt u me even over de grens helpen?
Exact vijf jaar na dato is weer zó Illuminati!
Kan het sneller..? Er is ook al een psychiatrisch rapport dat alle vragen over Joran meteen lijkt te beantwoorden..:
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/492471/2010/06/22/Psychiatrisch-rapport-Joran-gevaarlijk-bij-tegenspraak.dhtml
Joran Van der Sloot Says All Roads Lead Back to Elton Garcia
http://www.talkleft.com/story/2010/6/23/2441/19643
“If Joran was set up by Elton Garcia, I don’t think it was at the behest of the FBI. It seems more likely to be a Holloway private detective caper, set in motion by someone like Bo Dietel, who learned of Joran’s mother’s plan to have him travel to the Netherlands for psych treatment, and in an effort to prevent it and ensure his availability for a speedy extradition, got Garcia to lure Joran to Peru.
I’ve written about the Elton Garcia puzzle a few times. Why wasn’t he a suspect? His behavior and statements to police leave a lot of unanswered questions. “
Uit deze foto’s blijkt dat JVDS Stephany Flores in ieder geval niet beroofd heeft van haar sieraden. Ook wonderlijk.
http://www.newsrunner.com/display-article/?eUrl=http%3A%2F%2Fwww.cbsnews.com%2F8301-504083_162-20008579-504083.html&eSrc=CBS+News&eTitle=Van+der+Sloot+Files+Complaint+Against+Chief+Detective%2C+Say+Reports
gr. Karma
Beste Karma,
Dank je wel voor de link. Wat een bloedbad!
En het is allemaal weer zó logisch: Joran slacht een meisje af, trekt vervolgens haar schoenen en lange broek uit, gaat daarna even haar auto verplaatsen (autosleutels in zijn hand!), koopt meteen even twee bekers koffie, klopt twee maal aan haar kamerdeur en haalt een hotelbediende om de deur open te maken.
Arme Joran! Hij was pas 17 toen Natalee verdween. Ik hoop dat mr. Wedzinga die verdwijning kan oplossen. En ik denk dat hij zich compleet rot geschrokken is nadat die hotelbediende de kamerdeur openmaakte.
Beste Bou,
Als je doorklikt op de link die ik je gezonden heb, kom je nog meer tegen (radaronline); de verklaring van de hotelbediende die haar heeft gevonden, foto’s van het bebloede shirt van JVDS, videobeelden van JVDS die met lege bekers staat te kloppen op een open deur, het rapport waaruit blijkt dat Stephany Flores drugs in haar bloed had en het officiele politie rapport.
Er is over de zaak Flores zoveel ‘gelekt’ naar de pers, wat op zich al idioot is natuurlijk. Ook het flmpje van CNN in de cel van JVDS gaat toch veel te ver. En datgene wat wordt gelekt spreekt sterk tot de verbeelding.
Of JVDS het wel of niet gedaan heeft, is gissen op grond van wat de media oplepelt. Doorslaggevend is toch wel forensisch bewijslast; het leidt tot veroordelingen dan wel vrijspraak. En daarover beschikt de media (nog) niet.
In ieder geval is er controverse; JVDS heeft geen sieraden meegenomen zoals vader Flores heeft gezegd. Dat bljkt duidelijk uit de foto’s. Volgens eigen zeggen heeft JVDS wel haar pasjes en auto meegenomen.
Er zou weefsel en bloed onder de nagels van het meisje zijn gevonden en het bebloede shirt van JVDS op de hotelkamer, maar op de politiebeelden (waar hij wordt onderzocht) zijn ogenschijnlijk geen sporen van een worsteling op JVDS te bekennen.
En Elton Garcia is nagenoeg uit het verhaal verdwenen; er moet toch aan de hand van geldtransacties te zien zijn dat hij voor de reis van JVDS betaald heeft. En de hotelbediende zou hebben verklaard dat een vrouw voor JVDS naar het hotel belde, en niet een man (tenzij dit verkeerd vertaald is).
Pech van deze jongen is dat hij de afgelopen 5 jaar veel gelogen heeft en zijn verhaal verkocht voor geld. Daardoor heeft hij alle schijn tegen zich. Ik ben in ieder geval onder de indruk van de (Hollandse) nuchterheid van moeder Anita. En zoals JVDS zelf zegt: hij had beter naar zijn moeder kunnen luisteren.
gr. Karma
Beste Bou ET ALIIS
Beetje Off-topic wat betreft JVDS o.a., maar ook weer niet zoveel…
Kijk, ik weet inmiddels hoe deeply interrested bepaalde ‘duistere machten’ zijn in ‘fictie’ en in de technologie die de menselijke verbeelding kan beinvloeden. Om ‘politiek-ideologische’ redenen.
Iedereen weet op vage en ‘duistere’ wijze dat de denkbeelden van ‘de macht’ in ‘deze wereld’ altijd 1: bedoelen de boel te belazeren, en 2: dat ze van de meest up-to-date middelen voor dat doel gebruik kan maken.
Bijvoorbeeld van de middelen of technologie om ‘beeld en geluid’ vast te leggen, te copieren en ‘manipuleren’.
Zo kan het dat de MEDIA wereld oftewel de wereld waarin we sinds een jaar of zestig leven, dwz een wereld waarin ALLES in ons DAGELIJKS leven op minutieuze wijze gecontroleerd en bestuurd wordt door allerlei vormen van ‘REMOTE CONTROLLED’ ‘communicatie’, speciaal de aandacht van die ‘duistere’ macht heeft, en dat ze alle middelen die zij haar biedt zullen uitbuiten.
Het lijkt geen fictie om te denken dat een deel van die media, dwz ihb de zelfbewuste en ‘kritische’ filmmakers, sinds lange tijd al zich bewust zijn van de manier waarop de middelen waarvan zij zich zelf bedienen ‘politiek’ worden aangewend en uitgebuit.
En het ligt dan ook voor de hand dat zij met de middelen waarover ze beschikken en waarmee ze vertrouwd zijn, van dat feit verslag hebben willen doen. of ervoor hebben willen waarschuwen, etc…
Zo kan het m.i. dat een film als de volgende gemaakt is kunnen worden, zonder dat de maker ervan zijn verhaal en zijn ‘point’in ‘empirisch verifieerbare’ zgn. ‘wetenschappelijke’ bewoordingen heeft kunnnen/willen gieten.
Kijkt u eens dus naar de volgende film, en bedenkt u eens welk een macht, of impact, de wetenschappelijke manipulatie van beeld en geluid, tegenwoordig moet hebben op ‘fiction’, dwz op onze ‘percepties’ en op de ‘politiek’ (van de ‘autoriteiten’ zowel als van de ‘massas’ die daarvan afhankelijk is.)
Het ‘schema’ of de ‘machtspolitiek’ en de ‘schemes’ die er gewoven worden en die in deze film worden uiteengezet, lijken op ‘science-fiction’. Maar ik kan u verzekeren dat ze dat absoluut niet zijn. De ‘politieke’ werkelijkheid van de afgelopen 10 jaar verloopt namelijk exact volgens de lijnen die in deze film worden uiteengezet, volgens het zelfde soort complotten, met de zelfde soort (onderwereld) connecties en met de zelfde soort van heel reele zij het haast ‘onmogelijk’ lijkende technische methoden.
Wat dat laatste betreft beperkt deze film zich tot de mogelijkheden die door ‘sateliet-technologie’ geboden zouden worden. Dat is geen slechte invalshoek, alleen is het zo dat er sinds de tijd dat die film is gemaakt, en eigenlijk al sinds veel langer, maar het ‘idee’ is het zelfde, technieken zijn ontwikkeld waarmee het soort politieke massa manipulatie wat in deze film getoond wordt, nog oneindig veel machtiger is geworden.
Die technieken -die dus in het verlengde liggen van de ‘fictie’ die hier in deze film getoond wordt- heten ‘mind-control’ technology, en een van de vallen die ze voor u open stelt, is te geloven dat het daarbij slechts om ‘fiction’ gaat, terwijl het tegelik van eminent belang is te achter halen wat nu precies verbeelding en wat werkelijkheid is in deze. Als u het thema via Internet zou gaan bestuderen zal u merken dat dat nog helemaal niet zo eenvoudig is, en u zal opvallen, zo hoop ik, dat van dat feit een aantal criminelen dat van die mind-control technology gebruik maakt, dankbaar gebruik zullen maken
Wetende dat bepaalde heel machtige lui en organistaties u dienaangaande in grote verwarring kunnen brengen, en dat ze daar uitstekend gebruik kunnnen maken van diezelfde mind-control technologie.
Twee ander films van de afegelopen tien jaar die m.i. gezien kunnen worden als een vage bewustwording en poging tot bewustmaking van de smerige alliantie tussen criminele politieke en wetenschappelijk technologische ‘machten’ in het kader van dit thema ‘macht en (collectieve) corruptie’ zijn de films ‘eyes wide shut’ van Stanley Kubrick, en ‘The Manchurian candidate’.
In het eerste geval zal u hopelijk duidelijk worden wat het verband is met de zogeheten kinder-porno netwerken waar wij heden ten dage mee maken hebben en waarover al zo lang op deze site an andere gespeculeerd wordt.
Twee andere films (maar er zijn er een heleboel) uit de jaren ’90 waarin dat gegeven min of meer ‘concreet’ wordt uitgewerkt, ook wat betreft de ‘duistere’ psychologische kant ervan, zijn de films ‘The Big Lebowsky’ van de gebroeders Coen en ‘things to do in Denver when you’re dead’.
Zoals vroeger goede boeken om ‘goede ‘ lezers vroegen, vragen deze films om goede kijkers, dwz om diegene die de waarheid omtrent en de leugens van de ‘massa’ die erin verteld worden, instaat zijn te doorgronden. En welke ‘law-abiding’ en zichzelf ‘goed-ingelicht’ achtende democraat of burger vandaag de dag zou nu niet tot die groep willen behoren, en wie wil er nou nog van beschuldigd worden dat hij te imbeciel is om de ‘eenvoudige’ waarheid zoals getoond in deze films, te begdrijpen?
Wees gegroet,
“Ach!”
PS:: to whom it may concern: I have NOT seen the VIDEO-TAPE that you sent me just after the murder of Pim Fortuyn, but be sure that I enventually WILL DISCOVER it’s contents to WHOM IT MUST CONCERN.
Zie hier dus de film: (let goed op de audio track, bijv. dat tegen het eind de datum 9-11 genoemd word; het lijkt maar een ‘filmisch’ detail, maar dat is het niet (teken te meer dat ‘the world has gone mad’)…)
http://stagevu.com/video/fgctblnqvrzk
Sorry, ehm, kleine moeite om te vermelden dat de film waar ik hier boven naar verwijs ‘ENNEMY OF THE STATE’ betreft,…als u dat nog niet begrepen had ‘fuck you’ etc, but I’d rather not…
Sincerely
In Pace
‘Ach!’
….en natuurlijk is een van de films die ik ter illustratie van mijn bovengenoemde ‘these’ aandraag, ‘The Matrix’, maar het is aan u om uit te maken en te bepalen wat er van die film werkelijk is of worden zal…
(‘ground control to Major Tom’)
“Ach!”
none / 0) (#35)
by Untold Story on Sat Jun 26, 2010 at 06:16:46 PM EST
Considering what this kid has been through in the past five years, he might well be suffering from post traumatic stress disorder.
PTSD victims do elaborate stories, contradict themselves, become very emotional in telling their story. They often recite fragments only. As a result they are deemed liars. Escape from reality and addiction are often other symptoms.
Feelings of guilt and anger also are symptoms.
In my opinion, Joran has displayed all of these symptoms at one time or other over the past five years.
http://www.talkleft.com/story/2010/6/24/132143/194
De zaak Natalee Holloway zou heel goed te maken kunnen hebben met de geldwitwaspraktijken met Nicaragua
die de AmSouth Bank waarvan de stiefoom de verantwoordelijke CEO was, zes maanden voor de trip naar Aruba moest staken. Met alle gevolgen veroorzaakt door de ontevredenheid en bedreigingen door de corrupte clientele vandien..
http://www.hyscience.com/archives/2005/10/harrytho_1012_n.php
Joran Van der Sloot Sues Peruvian Attorney For Misrepresentation at Confession
http://www.talkleft.com/story/2010/7/3/224913/4018
jbindc, yes, maybe, or…. (none / 0) (#54)
by railroaded on Sun Jul 04, 2010 at 10:34:09 PM EST
…or open their own ‘news show’.
Nancy Grace, former Special Prosecutor in the Atlanta-Fulton County, Georgia District Attorney’s office.
Prosecutorial misconduct
The Supreme Court of Georgia has twice commented on Grace’s conduct as a prosecutor. First, in a 1994 heroin drug trafficking case, Bell v. State, the Court declared a mistrial, saying that Grace had “exceeded the wide latitude of closing argument” by drawing comparisons to unrelated murder and rape cases.
In 1997, the court was more severe. Although its unanimous decision overturning the murder-arson conviction of businessman W. W. Carr in the death of his wife was caused primarily by other issues, the court made note of Grace’s court actions, citing “inappropriate and illegal conduct in the course of the trial.”
* Her opening statement in the case promised the jury evidence of physical abuse that she had to know would never be admissible because that entire aspect of the case had already been excluded by the judge.
* Subpoenas that contained hearing dates Grace knew to be false.
* Failure to disclose a full witness list to the defense in a timely fashion.
* Showing a chart during closing arguments that falsely stated a defense expert had not contradicted the state’s case on a key issue.
* Also, during closing argument, “vouching” for the case by telling the jury she herself believed Carr to be guilty.
* And finally, performing two illegal searches of Carr’s house, including one during which she was accompanied by a CNN camera crew.
While the court said its reversal was not due to these transgressions, since the case had turned primarily on circumstantial evidence, it nevertheless concluded “the conduct of the prosecuting attorney in this case demonstrated her disregard of the notions of due process and fairness, and was inexcusable.” Carr was freed in 2004 when The Georgia Supreme Court ruled unanimously that Fulton County had waited too long to retry him.
Other courts have criticized Grace’s conduct even while upholding convictions in her cases. In a 2005 opinion, a panel of the 11th Circuit Court of Appeals said Grace “played fast and loose” with her ethical duties and failed to “fulfill her responsibilities” as a prosecutor in the 1990 triple murder trial of Herbert Connell Stephens. She failed to turn evidence over to his defense team that pointed to other suspects. The court noted that it was “difficult to conclude that Grace did not knowingly” elicit false testimony from a police investigator that there were no other suspects despite strong evidence to the contrary.
What a character!
Throw in this other character Greta Van Susteren;
Van Susteren was born in Appleton, Wisconsin, and is of Dutch, French and German ancestry on her paternal side.
Van Susteren’s sister, Lise, is a forensic psychiatrist in Bethesda, Maryland. In 2006, Lise was a candidate for the Democratic nomination for U.S. Senate. Her brother, Dirk Van Susteren, was a journalist and long-time editor of the Vermont Sunday magazine, jointly published, until folding in 2008, by the Rutland Herald and the Barre-Montpelier-Times Argus.
Van Susteren’s father, Urban Van Susteren, was an elected judge, was a longtime friend of U.S. Sen. Joseph McCarthy, and was campaign strategist for him, although Urban later broke with him.
Van Susteren is married to John P. Coale. They are both Scientologists. Coale serves as an adviser for Sarah Palin.
Then we have George ‘Jug’ Twitty and his connections…..
Is there a pattern here? of powerful well connected people conspiring to set-up or entrap Joran? Could they be so bold, hubristic?
A possible MO linking Aruba and Peru?
Do these ‘news’ station have a monopoly on this case?
Why does no-one or no other ‘news’ medium question their biased reporting?
If this is even remotely possible then Joran van Der Sloot will not fare well.
IMHO Justice is on trial here not Joran and all of the aforementioned must be investigated for the sake of Justice.
(..)
OH YEAH?…. (none / 0) (#36)
by railroaded on Sun Jul 04, 2010 at 03:41:57 PM EST
All these other stories out there are from conspiracy theorists and people who want to twist themselves into pretzels
Well untwist this pretzel of malicious statement:
FOX NEWS WEDNESDAY November 19, 2008
BETH TWITTY:”Yes. And Greta, I was just wanting to say that, you know, like I said, it’s been a long time, but it’s never too late for justice. And I’d be good with a “Midnight Express” prison anywhere for Joran.”
http://www.foxnews.com/story/0,2933,454527,00.html
Would you classify such a malicious statement as a conspiracy?
(..)
http://www.talkleft.com/story/2010/7/3/224913/4018
De Albaneze Uruguayaan met de bevreemdende Amerikaanse naam Elton Garcia (E.G. = A cogent liar) lijkt een schakel binnen een FBI coverup:
http://pasteurella.blogspot.com/2010/06/joran-er-ingeluisd.html
Onze Wicher begint – helaas – de weg kwijt te raken in de zaak NH. Deze genoemde Steve Croes is zeker niet Steve Gregory Croes..
Volgens Wicher vertelt verder Renee Gielen totale onzin.
Ik ben bang dat mr. Wedzinga hier niet uit komt op deze manier..
Door Wicher Wedzinga op Jul 10, 2010
@ Super Soul
Knap van je! Inderdaad op sommige sites wordt dit niet ontdekt. Overigens een goede band, waarin ook Bruce Hornsby (die door mijn broer en ik wordt bewonderd)heeft gespeeld. Let overigens wel op “the man in the shadow”, zoals Steve “Gregory” Croes wordt genoemd.Hij en Joran beweren elkaar niet te kennen, maar Steve legt wel een valse en ontlastende verklaring af.
http://www.raadsheer-wedzinga.nl/wordpress/2010/07/09/de-wikipediagedachte/
Beste Petje,
Tot op heden heeft Wicher alleen maar raadsels geplaatst, maar ik heb even de comments gelezen. Als Wicher zijn tijd wil verdoen met het uitvlooien van bange aapjes, dan moet hij dat maar doen. Ik wacht maar af, want misschien kan hij met zijn contacten aan meer informatie komen. Want ook Renée Gielen heeft de zaak niet opgelost, alleen verduidelijkt.
Weet jij trouwens iets over dat party-schip? Voor mij is dat element nieuw!
Steve Croes was dj op een zogenaamde “partyboat” (de Tattoo) die – al feestend – het ruime sop koos. Na zijn arrestatie was het snel gedaan met de klandizie voor deze feestboot overigens. Steve werd – dacht ik- daarna dj in de bar waar NH het laatst werd gezien. Hij was in 2005 26 jaar.
Hij speelde dus rond zijn 13e mee op studioplaten.. Zo’n groot -muzikaal- talent lijkt me deze Steve niet.
Overigens is de naam Croes op Aruba de meest voorkomende achternaam.
http://www.rnw.nl/caribiana/article/van-der-straten-wil-naamszuivering
Een van de hoofdapen is bezig Wicher in te palmen; het schijnt aardig te lukken want Wicher kan er niet echt meer wijs uit worden.. Jammer, ook van die Colombiaanse hoeren heb ik nooit enig bewijs gezien. Je kunt ook niet alle zaken even goed doorgronden natuurlijk. Hopelijk gaat hij zich op de Peruaanse zaak concentreren want dit leidt alleen maar af.
Door Observer op Jul 13, 2010
http://www.raadsheer-wedzinga.nl/wordpress/2010/07/07/nog-een-paar-vragen/#comment-1684
Het kwartje inzake de zaak Holloway schijnt bij Mr. Wicher te zijn gevallen. Ik ben benieuwd, maar heb nadrukkelijk mijn twijfels..
http://www.raadsheer-wedzinga.nl/wordpress/2010/07/15/de-zaak-holloway-het-kwartje-is-gevallen/#comments
Petje, bedankt en we wachten af… Ik ben zeer benieuwd!
Eis van 30 jaar tegen Joran van der Sloot:
http://www.cbs42.com/content/localnews/story/Prosecutor-wants-30-year-sentence-for-van-der/ltLeFuo5SES8BkgKSYg3IA.cspx?rss=1659